woensdag 26 januari 2011

Jippie!


Deze knuffel heet Jippie en is van atelier Bibi.
Pas geleden zag ik op het blog van Ida een leuke knuffel met de naam Jippie. Ik was er weg van en herinnerde me dat ik een jaar geleden via de marktplaats ook Bibi pakketjes had gekocht. Ik wist alleen niet meer welke…Snel op zoek gegaan om te kijken welke het waren. Het zijn drie pakketjes in totaal, Jippie (dat riep ik overigens ook toen ik ze eenmaal had gevonden ;-), knuffeltje en frummel. De naaimachine erbij gepakt en aan de slag gegaan, eerst heb ik de hoofdjes gemaakt, de badstof pakjes genaaid en de knuffels verder met de hand afgemaakt.


Erg leuk om te doen, ik heb de ster oogjes volgens de beschrijving gemaakt maar volgende keer borduur ik ze gewoon rond. Het staat wel grappig maar ik ben er niet helemaal tevreden over…misschien moet ik wat meer oefenen ;-) De haartjes zijn van katoen en worden op een speciale manier vast genaaid.


Knuffeltje is de tweede knuffel die ik heb gemaakt, ik heb er een zelf gevilt lila kraagje bij gemaakt, ik vond het knuffeltje met kraagje net iets leuker.



Ze zitten hier samen gezellig in de krans en hebben het reuze naar hun zin.
Inmiddels ben ik de griep weer te boven, dank jullie wel voor alle lieve beterschap wensen!



Fijne dag!
Groetjes,
Corina

20 opmerkingen:

~THEA~ zei

Hoi Corina,

Was ik al zolang niet hier dan?
je hele blog vernieuwd intussen! Mooi hoor!

Ik vind ook je knuffeltjes geweldig mooi geworden! Zulke lieve kleurtjes ook! Echt mooi!

Fijn dat je weer beter bent,ja er heerst van alles nu.Hier ook al!

Fijne woensdag, groetjes Thea♥

Blumbärchen zei

Deine Püppchen sind wunderschön und in so zarten Farben - einfach zauberhaft!

LG
Gabriele

doos van pandora zei

Je bent helemaal aan de knuffels, Corina. Mooi hoor zijn ze geworden.
groetjes
Ellen

Gerda Hartman zei

Schattig zijn ze geworden. De ogen vind ik ook altijd moeilijk. De ene keer zie ik popjes met van die sterretjes oogjes en dan vind ik het leuk en de andere keer weer niet. Vooralsnog blijf ik ze tekenen, zoals ik het geleerd heb. Ik moet ook nog een pakketje van Bibi hebben liggen. Ik hoop morgen "te bevallen" van mijn nieuwe poppenkind.

vilterietje zei

weer zo'n schätsies! de sterr oogjes zijn geweldig, zou niet weten wat daar anders aan moet, maar wie ben ik? lieve groet, riet:)

Annette zei

Wat een dotjes... heel lief..

Barbara zei

O wat zijn ze lief! Lieve groetjes, Barbara

moeder zei

Dochterlief wat een stukken zijn het prachtige
knuffels, mooie kleuren heel erg leuk

groetjes liefs je moeder.

Esther zei

Wat een lieve knuffelpopjes heb je gemaakt en oogjes zijn inderdaad erg mooi. Groetjes Esther.

Halinka zei

Hi,Corina:-)
They are both so cute-I can only imagine,how sweet it must be to hold them tight:-)
Best Regards-Halina-

brigitte zei

Wat een liefjes.
Ook super op een geboorte krans.
Groetjes en een fijne avond.
Groetjes Brigitte

ditjes-datjes zei

Ze zijn erg lief geworden.Jij kan ook alles maken.Ik had ze voor Djoeke ook gemaakt bij de geboorte en ze knuffelt er nog steeds mee,al mag niemand dat weten als je twaalf bent;).Zal binnenkort wel eens een foto plaatsen.
Ben wel benieuwd wat je volgende pop gaat worden....
Groetjes,Ingrid

Ida zei

Yeh, Corina! Wat een prachtig popje, zo mooi roze!
Leuk om te maken he?
Inmiddels heb ik de smaak ook te pakken van zonnekindpoppen, heb net Bloeme af.
Zo leuk!

angelina zei

Mooi Corina!!! Ik ben ook niet zo weg van de sterretjes... Al moet ik zeggen dat het bij jippi niet misstaat!!!

Liefs Angelina

Marijke van Ooijen zei

Corina wat een heerlijk gekleurde snoejes zijn dit..
En wat een schattige sterrenoogjes...lief!!

Liefs,

Marijke

Elly-My Everyday Things zei

Ze zijn zóóó lief!!!! En die oogjes vind ik trouwens ook wel erg leuk hoor!
Ik heb ooit 1 "echte" pop gemaakt, een dikneus, maar pfewww... ik vond het wel een klus hoor!
Groetjes Elly

Mignonnn zei

Ze zijn echt heel schattig.. Mooi gedaan

Groetjes
Mignon

Greta zei

Hoi Corina,

Leuke knuffels om te maken he. Ze zijn mooi geworden hoor. Ik heb Jippie zo vaak gemaakt in allerlei kleurtjes Bibibadstof. Heerlijk materiaal om mee te werken.

groetjes
Greta

Carla zei

Wat een leuke knuffels Corina, welk kind zal hier niet blij mee zijn ;-))
Liefs Carla.

Prullemieke zei

Wau!!
Mooie knuffels dat jij maakt!
Als ik ze zie word ik er direct vrolijk van,
Leuke blog volger ben ik zeker.
Groetjes prullemieke.