woensdag 19 januari 2011

Romy!


Deze lieve pop is de eerste ledematen pop die ik heb gemaakt. We hebben haar Romy genoemd. Wel moeilijk hoor een naam verzinnen voor een pop, gelukkig heb ik hier in huis meer dat genoeg hulp, vooral met het geven van commentaar ;-)!
Ik heb helaas griep zodat jullie wat langer moesten wachten op dit logje, ik heb het goed te pakken en met mij nog meer gezinsleden.


Maar ik dwaal af…..een ledematen pop is iets heel anders dan de popjes die ik normaal maak. De basis lijkt op elkaar maar het werkt allemaal net even iets anders. Ik heb eerst op het internet en bij de bieb gekeken, een patroonboek gekocht van Joke Broekhans en me verdiept in wat ik nu precies wilde. Een duimpje aan het handje want dat staat zo lief, een goed gevormd been met een voetje er al aan vast. Ik had het patroon gevonden waar ik naar zocht en aan de slag gegaan.
Op een geven moment had ik allemaal losse ledematen en een lijf klaar. Het maken viel me reuze mee, bij het hoofd en het vullen van het lijf krijg je bijna kramp in je vingers maar het was heel goed te doen! Toen begon het leukste, het aankleden van de “blote” pop, eerst maar een pruikje gebreid met kleine dotjes aan de zijkant. Ze heeft ook een pony gekregen.
De foto’s heb ik buiten gemaakt (ja mam, ik had mijn jas en sjaal om gedaan ;-))! De foto’s binnen werden veel te donker.


Romy zit gezellig samen met haar eendje in de tuinstoel van haar moeder te genieten van het “lekkere” weer buiten. Dromerig kijkt ze om haar heen, straks in de lente komen alle bolletjes weer tot bloei.
De puntjes van de bolletjes zijn al goed te zien en Romy probeert zich voor te stellen hoe het er uit zal gaan zien.



Voorzichtig gaat ze staan en kijkt of er achter de stoel ook al bolletjes te voorschijn komen. De stoel is te hoog en ze kan het net niet zien, dan maar voorzichtig om het hoekje kijken en ja hoor hier kan ze alles goed bekijken.


Wat zal het er mooi uit zien in de lente met al die mooie voorjaars bloemen! Mama heeft al bloem bolletjes in huis gezet maar in de tuin vind Romy ze toch het allermooiste.


Romy heeft een gebloemd jurkje aan met een ecru legging afgezet met een kantje, ik heb het basis patroon gebruikt van Joke Broekhans maar heb er wel het een en ander aan veranderd. Ze heeft een ecru overslag hemdje aan maar ik ben vergeten er een foto van te maken...
Je gebruikt zoveel verschillende handwerk technieken bij het maken van zo'n pop. Vroeger ;-) heb ik veel kleding voor de kinderen genaaid en gebreid. Ik zit weer achter de naaimachine, heb de breipennen opgezocht, echt zo leuk om weer te doen!


Ze heeft schoentjes aan van rood vilt met een bandje en een klein rood knoopje. Het loopeendje is van het patroonblad 'De lieveheersbeestjes", ik heb het eendje vergroot en er een "kopstuk" tussen gezet omdat het kopje anders te plat werd.



Al met al een leuk stel, al zeg ik het zelf!

Romy zwaait nog een keer naar jullie en gaat snel weer naar binnen voordat ze kou vat ;-)
 
 
Fijne dag!
Groetjes,
Corina
 

36 opmerkingen:

Martina zei

Ze is erg lief en mooi gemaakt.

Groetjes Martina.

Gerda Hartman zei

Wat een schatje en ze heeft een echt "Corina hoofdje" met dat eigenwijze neusje. Ben ook weer aan een lijs bezig en ga volgende week weer een cursus doen in een ledematenpop. Ben het met je eens dat het zo leuk is dat er zo veel handwerktechnieken aan te pas komen. Beterschap!

~THEA~ zei

Hoi Corina,

Wat een schatje!! Ze ziet er geweldig mooi uit! Ook weer zo netjes afgewerkt!

Mooie kleertjes, en Corina zou Corina niet zijn als je er niet iets eigens aan toevoegd!! Moet ook!!

Wat jammer dat je ziek bent!
Ik hoop dat het snel over is!!!Sterkte meis!

Hoe is de titel van het boek, ik wil het ook graag kopen. Heb al alles afgezocht op internet en MP maar niks gevonden.Maar nuik de schrijfster weet misschien lukt het nu wel!
Ik wil al heel lang zulke soort Zonnepoppen maken!

Ik vind ze zooooo lief!!

Beterschap,liefs Thea♥

Chantal zei

Allememaggies..... ik vind haar GEWELDIG!!!! Zo'n lieve aandoenlijke Romy. Een pracht werk hebt je er van gemaakt Corina.

Wat vervelend dat jullie ook al geveld zijn door de griep. Hier heeft Bent het ook te pakken.

Je pop Romy vind ik echt erg mooi geworden.

Beterschap en virtuele vatamintjes voor jouw,
Chantal

ditjes-datjes zei

Wat een leuke naam voor een dot van een pop!!!!Ze is geweldig.........beterschap
Groetjes,Ingrid

Marijke van Ooijen zei

Hay meis,

Wat is Romy is snoesje, met haar eendje en rode schoentjes...
Werkelijk een plaatje..!

Liefs,
Marijke

moeder zei

Dochterlief.het is een schatje geworden beeldschoon prachtige kleding mooie naam Romy.
Beterschap!
Hartelijke groeten liefs je moeder.

Halina zei

Hi,Corina!
ROMY is INCREDIBLE!:-)
I LOVE HER VERY MUCH!She is really CUTE AND SWEET.
Huge work has been put into it and...all Your Heart!:-)
The effect is above all expectations.
Best Regards & Kisses for Rome:-)
-HalinaDK-

Diny zei

Een heel lief meiske!
Ook schattig aangekleed.
Om te zoenen gewoon.
Groetjes, Diny

reimeltje zei

WOW!! Om op te vreten ;-)

Leny zei

Schatjes!!!!

Groetjes,
Leny

madebyme zei

Prachtig!
Liefs Melanie
ma-de-by-me.blogspot.com

Jeanine zei

Wat een aandoenlijk, prachtige Romy!
Ongelovelijk, ze lijkt wel echt! Geweldig!

Het eendje is ook snoesig!

Beterschap in je ziekenboeg!!
Groetjes, Jeanine.

Esther zei

Wat een schatje en weer zo mooi afgewerkt.
Ik vind haar SUPER. beterschap, lig zelf ook een beetje in de lappenmand. Groetjes Esther.

Jannie zei

Wat een prachrige pop heb je gemaakt en dat eendje vind ik ook superleuk.
Trouwens nog van harte beterschap!!

jeanet zei

Ooooo Corina hierin laat je je "vakvrouwmanschap"
volledig zien! Een klein popje is voor mij al een hele "bevalling" maar in een grote ledemaat pop komen er een aantal technieken om de hoek kijken waarin je al je vaardig heden als poppenmaakster laat zien. Jij beheerst ze volgens mij allemaal!chapeau! Groetjes Smoek (oja en beterschap natuurlijk!)

Anoniem zei

Hi!
I tried to leave a comment on your blog but it wasnt working.
I love your work! Especially your little Romy! She is gorgeous! Her hair is SO cute!
You are very talented!
Sincerely,
Brenda

Corina zei

Het lukt mij wel om een bericht te plaatsen. Vreemd dat het bij anderen niet altijd lukt... Ik heb geen flauw idee waar dit aan ligt!
Groetjes Corina

Ingrid. zei

Wat een snoepje ! Echt heel mooi gemaakt .
Beterschap , groetjes van Ingrid.

vrouw Hommel zei

Ze ziet er werkelijk prachtig mooi uit!
groetjes

vilterietje zei

wat een werk, maar het resultaat mag er zijn! lieve groet, riet:)

rianne zei

Het is altijd weer een verrassing wat je weer gemaakt hebt en het is altijd weer even mooi en leuk. Wat heeft Romy een schattig toetje en en en nou ze is gewoon geweldig mooi.
Ook van mij voor jou veel vitamientjes en beterschap.
Lieve groetjes Rianne.

Angela zei

Wat een dotje... Erg lief.. Mijn zusje heet ook romy.

Gera zei

Hoi Corina,

Van harte beterschap!!
Leuk hè om een ledemaatpop te maken! Ze ziet er heel lief uit! En een leuk verhaaltje!

groetjes, Gera

~*~ saskia ~*~ zei

Wat een lieverd! En dan dat schattige eendje...
Ik heb de lieve Corina briefjes in de hoge Giveaway hoed gedaan, fingers crossed!
Een fijne donderdag. xxxx

Anoniem zei

Wat een schitterende pop en zo mooi gemaakt, echt geweldig.
Werkt wel heel stimulerend.
Hoop dat je strks hier ook een patroon van gaat maken, maar eerst maar snel beter worden.
Tini

Foxglove zei

Thank you for visiting and joining my blog today. Your dolls are so beautiful, I have had a delightful visit.

Have a beautiful day. x

angelina zei

Ohw Corina, Wat heb je weer ontzettend goed je best gedaan! Ze is prachtig geworden! Ik vind Romy helemaal super!!!

Liefs Angelina

miriam zei

Wat een schatje en wat heb je dat mooi gemaakt helemaal geweldig

groetjes ♥ miriam

Barbara zei

Heeeeee! Daar is ze dan! Ze is supermooi geworden en wat een mooie kleertjes! Echt perfect! Lieve groetjes, Barbara

Carla zei

Wat een schatje zeg!! Beterschap, groetjes Carla.

Anoniem zei

Wat een ontzettende mooie pop! Super mooi gemaakt en wat en leuke kleertjes heeft ze aan. Klasse.
Eén ding vraag ik me af....hoe brei je het haar, wan ik vind dat je dat heel mooi gedaan hebt.

Joke

duendes zei

Hello ,I do a candy calendar on my blog,if you want to participate.
Big hugs

Duendes

marion zei

heel erg leuk popje.........snoezig gewoon

paula zei

hoop dat je je al weer wat beter voelt .
Je pop is als altijd prachtig
groetjes Paula en beterschap

Conny's Cottage zei

Hallo Corina,

wat is zij mooooi geworden.
Een dan les ik dat het je erste is.

jetje wat heb je het knap gedaan.

groetjes Conny