zaterdag 29 januari 2011

Roosje!


Dit is Roosje, ze is een lijsjes pop, het is een pakket van atelier Idhuna die ik een tijdje geleden via de marktplaats heb gekocht. Ze is ong. 40 cm groot. Ik heb het lijfje en hoofd volgens patroon gemaakt maar de rest aangepast. De donkerblauwe stof die in het pakket zat heb ik niet gebruikt, het is een stugge katoen die ik eerst had kunnen wassen om hem wat soepeler te krijgen maar dit bloemenstofje had ik nog liggen en die leek me geschikt voor deze lijsjes pop.


Een lijsjespop maak je weer anders dan een ledematenpop zoals Romy. De armen worden aan het lijf vastgenaaid en de benen knip je met het lijf mee. Haar haren heb ik op dezelfde manier gemaakt als bij Romy alleen nu een blonde variant. Het pruikje heb ik gebreid in een driehoek, daarna op haar hoofd vastgenaaid. Een pony erbij genaaid en kleine dotjes in haar haar met een wokkel erom heen van dezelfde stof als haar jurkje.



Het jurkje is van het basis patroon van Roosje waarbij ik de taille heb verhoogd en korte mouwtjes heb geknipt i.p.v. lange. Ze heeft een pofbroekje aan van dezelfde stof met een smal wit roezel randje. Haar schoentjes heb ik gebreid van witte babywol en met een oranje organza lintje vast gestrikt. Het beertje in haar armen is ook gebreid (je moet toch wat als je ziek bent….;-) Ze is erg leuk om te maken ook omdat je zoveel verschillende handwerk technieken gebruikt.



















"Het is stralend weer, Roosje speelt buiten in het zonnetje samen met haar beertje. Ze spelen verstoppertje, beer is daar erg goed in en Roosje gaat haar zoeken. Beer heeft zich in de speelgoedmand verstopt maar Roosje heeft haar snel gevonden."







"Al giegelend probeert  Roosje of ze zich ook in de mand kan verstoppen maar ze is net te groot, samen met haar beer heeft ze de grootste lol!"


Voordat jullie denken dat ik alleen nog maar grote poppen ga maken kan ik jullie gerust stellen ;-) Ik had nog nooit zulke poppen gemaakt en wilde het graag leren, binnenkort hoop ik een poppencursus te gaan volgen voor de fijne kneepjes en te kijken hoe het "echt moet"! Ik ga er zeker meer maken, je kan er zoveel van je creativiteit in kwijt!

Ik maak nog steeds kleine popjes  ;-) en ben bezig met een lente patroonblad en ook nog iets voor Valentijn maar daarover later mee.......

Fijne dag!
Hartelijke groetjes,
Corina


25 opmerkingen:

Stina zei

Hoii,wat een prachtig popje heb je gemaakt, zie ziet er schattig uit.

Gr stina

Annette zei

Wat een prachtige pop... heel mooi zeg..

Blumbärchen zei

your Rosie is very nice!

angelina zei

Hoi Corina, Dit is ook weer een plaatje!!! Heel mooi gemaakt! Ik ga me er binnenkort ook maar eens in verdiepen! Volgens mij kan je die cursus beter laten zitten! Nergens voor nodig lijkt me!

Liefs Angelina

Gerda Hartman zei

T's weer een moppie. Zo leuk hé om te doen. Ik ben donderdag weer aan een nieuwe cursus begonnen, een opfriscursus ledematenpop. De poppen smaken echt naar meer. Heb ook al weer een vestje opgezet voor een nieuwe lijs. Die zit ook al weer te broeien (lol).

Hilda zei

Wauw wauw wauw wauw Corina, wat is ze mooi.
Geef jij er maar lekker je eigen draai eraan, dat bevalt mij in ieder geval heeeeeeeeeeeeel goed. Kijk haar jurkje, zo mooi. Ik vind het stof geweldig!!!!!!! En dan het haar, zo mooi.

Oooooooooooooooo kom maar op met je nieuwe patronen. Ik heb op mijn verjaardag je beiden winterpatronen gekregen, yippieeeeeeeeeeeeeee!!!!!

Ik wacht dus heeeeeeeeeeeeeeeeeel geduldig je lente-en valentijnpatroon af, not!!!!

Groetjes hilda

angel zei

śliczna:)

~THEA~ zei

Hoi Corina,

Wat een dotje!!
Ik vind haar zooooo schattig!!

En de haren, die brei je???

Nou ik moet nog veel leren!Dat zie ik wel!
Het lijkt me super om zo'n leuk popje te kunnen maken!

Fijne zondag, liefs Thea♥

Halinka zei

Hi,Corina:-)
I see-the following doll´of this kind...I am really impressed.They both are cute ,but Roosje is perhaps more in colours I like.I have no words of comment,because no words are ablle to describe the beauty of Your Work,I can only tell You-it's to TAKE-TO HOLD...a MIRACLE of Yours...
Hugs-Halina-

Severine zei

Jeetje, wat ga je snel, zeg!!! Hoe krijg je dat allemaal zo snel voor elkaar?Wat en lieve pop weer! Je hebt de smaak te pakken zeker?

Groetjes van Severine

Oma Nijn's Country Huis zei

wat een dotje,daar wil ik ook wel mee spelen hoor,de kleur van de kleertjes is erg mooi,en zo lief koppie heeft ze,mooi gemaakt,
je vilt creaties aan de zijkant zijn geweldig,wat maak je veel zeg,

groetjes oma nijn

brigitte zei

Ze is weer een plaatje.
Zo mega knap gemaakt.
Ik ben ook erg benieuwd naar je patroontjes.

Maar ook naar wat je leert op de cursus.
Je weet al zoveel.
Groetjes Brigitte

Astridbears zei

Roosje ist ganz wunderbar!
liebe Grüße
Astrid

Anoniem zei

Hoi Corina
Sinds kort kijk ik op je blog en wat maak je een leuke maar vooral mooie dingen, je grote poppen zijn prachtig, je hebt de handigheid voor het vormen van gezicht en lijf al helemaal in je vingers( kan ook niet anders met die mooie viltfiguurtjes) dus of een cursus voor jou nodig is? Het resultaat is prachtig.
Heel veel plezier bij het maken van je poppen, je hebt mij ook weer gestimuleerd om het weer op te pakken.
Fijne zondag en hartelijke groet van Marjolein

ditjes-datjes zei

Ook Roosje is weer een dotje geworden.Je ziet geljk je eigen stijl erin,heel leuk.
En schoentjes haken gaat je ook vast lukken,is echt niet moeilijk.
Ben benieuwd naar je nieuwe ontwerpen......beterschap.
Groetjes,Ingrid

Marjanne zei

Het is weer zo'n schatje en echt ik vind dat jij geen cursus nodig hebt, misschien alleen voor de kleine handigheidjes, want jij heb echt zo'n leuke eigen stijl, niets meer aan veranderen.
Groetjes Marjanne

jeanet zei

Prachtig,prachtig!(en natuurlijk vind ik het kleine beertje ook om op tevreten) Groetjes Smoek

jeaninebijker zei

Ze is werkelijk prachtig met haar blonde haar, blauwe ogen, en schitterende jurk!

Groetjes, Jeanine.

Grietje zei

Mooie dame heb je gemaakt zeg!

Corina zei

Leuk om te zien, Corina!

Carla zei

Wat een heerlijke blonde dame, met een mooie naam. Prachtig Corina!! Ook haar beer is erg leuk, heel knap gedaan. Mooi katoentje heb je gebruikt voor haar kleding.
Groetjes Carla.

Elly-My Everyday Things zei

Och, dit is ook weer een snoesje! En dat kleine knuffeltje erbij is ook helemaal leuk!
Groetjes Elly

Barbara zei

Wat een mooie pop, Corina! Lieve haartjes, snoezig jurkje! ♥ Barbara ♥

moeder zei

Dochterlief roosje is een schatje geworden,
liefelijk jurkje heeft ze aan helemaal geweldig.

Groetjes liefs je moeder.

Miriam zei

Je popjes zijn erg leuk geworden. Ze zijn leuk om te maken hè?
De kleding is ook mooi gekozen!
Groetjes, Miriam