woensdag 23 februari 2011

Bloemenelfje Sneeuwklokje!



Dit lieve kleine elfje is een sneeuwklok elfje, het is een pakket van Atelier de Oase.
Ik heb het sneeuwklokje deze week gemaakt, ze is erg leuk om te maken! Er zitten mooie materialen in het pakket. Ik ben weg van de kleur van het sprookjesvilt, echt prachtig.


Deze foto’s zijn in de tuin genomen, het sneeuwde hier vanmiddag, zo mooi! De vallende sneeuw is niet op de foto’s te zien maar wel de vlokjes sneeuw die op de aarde zijn gevallen. Intussen regent het hier en lost de sneeuw langzamerhand weer op….
Het sneeuwklok elfje staat hier naast een echt sneeuwklokje, vorig jaar ijverig gepoot! Er is tot nu toe 1 sneeuwklokje boven gekomen, ik hoopte natuurlijk op een flinke bos maar helaas…volgend jaar weer nieuwe kansen. Ik ben al zo blij dat er 1 boven kwam ;-)


Ook nog wat foto's binnen gemaakt ;-). Het feetje heeft een blouse en broek van flanel aan, een bloemrokje van het mooie vilt en een sneeuwklok hoedje. De blaadjes van de bloem zijn geborduurd met een kettingsteek. Op haar kleding zitten hele kleine kraaltjes genaaid, er zat een kralennaald in het pakket, erg handig!


Ik heb het patroon helemaal gevolgd, let ook op haar schoentjes, ze zijn echt te schattig!! En beetje oosters vind ik ze aandoen, het zijn schoentjes van glitterwas met een gekrulde punt. De vleugeltjes op haar rug zijn met een stiksteek geborduurd, ze heeft lange blonde krullen.


Intussen staat ze in de halve maan met de rest van de sneeuwklokjes die ik heb gemaakt, ik heb er een foto van gemaakt maar met de flits aan helaas…maar zo krijgen jullie toch een idee ;-) De halve maan heb ik met mos bekleed, de lampjes zitten er nog in. Onder de halve maan kun je nog net "slaap wortel slaap" zien van atelier Schatten van de natuur, die zijn ook echt te schattig!
Het is de bedoeling dat ik een aantal sneeuwklokjes bloemen ga maken om bij de popjes te zetten, het is nu nog een beetje kaal....

Fijne dag!
Groetjes,
Corina

33 opmerkingen:

moeder zei

Dochterlief wat een schatje zo mooi!!snoezige
kleding heel erg lief mooie schoentjes.
Groetjes liefs je moeder.

Fred's Stekkie zei

Och wat een laiverdje is het geworden, en wat een timing met de sneeuw !!!
Helemaal leuk, wat ga je nu maken ?
groetjes Frederike

Corina zei

Wel een schatje zeg! En wat een mazzel dat je haar nog even in de sneeuw kon fotograferen.

Alle mooie dingen zei

weer een leukerdje.... ik vind de kleur ook heel mooi.... super gedaan!
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

Stina zei

wat zijn ze schattig geworden, leuk groen met wit.

Gr Stina

brigitte zei

Wat een dotje weer.
En fot's in de sneeuw.
Hier bleef het niet liggen vandaag.

Mooi hoor in de halve maan.
Groetjes en een fijne avond Brigitte

rianne zei

Oh wat is dit ook een schatje. Het had een van jou eigen creaties kunnen zijn. Leuk zo al die sneeuwklokjes bij elkaar. Ik zie wel ik kan er nog een heleboel verschillende bij maken.
Liefs Rianne.

Margreet zei

Inderdaad wat een mooi meisje!
Groetjes Margreet

Gonny zei

Ze is heel mooi. Je halve maan ziet er ook erg leuk uit zo.

Groetjes, Gonny

susie zei

WAUW !!!

Gerda Hartman zei

Het is een plaatje!

Bonjade zei

Wat weer mooi!
Een echte voorbode van de lente....hoop ik ;0)
Fijne avond
liefs

Alice zei

Oohh ik vind haar waanzinnig mooi!!!!
Heb je de halve maan zelf gemaakt? Of zijn die in een tuincentrum of zo te koop?

vilterietje zei

bij een sneeuwklokje hoort sneeuw en hier is het ook al aan het sneeuwen, prachtig poppetje:)

Esther zei

Wat een schattig lief meisje en wat is je maan weer mooi opgemaakt. Groetjes Esther.

WOLfje zei

Oh wat een lieve popjes! En het tafereel in de halve maan is helemaal mooi op deze manier!

Annette zei

Wat een prachtige verzameling!!!

Halinka zei

Hi,Corina:-)
The Spring Fairy is so sweet and beautiful.Also-as usually-very detailed and full of marvellous ideas.
Spring is in the air and it's seen so clearly in Your works.Let us hope,Your Elves will bring it so soon.
Hugs-Halinka-

Gerda zei

Vind haar erg mooie geworden en ze staat ook erg leuk bij de andere sneeuwklokjes die je heb gemaakt.

Groetjes gerda

Tattingrid zei

Wat een prachtig popje!!

Cora zei

Hoi corina, dat heb je weer prachtig gemaakt.

Lia zei

Dit popje is wel erg mooi. Ik ben gek op sneeuwklokjes en stond vanmorgen nog even blij bij mijn sneeuwklokjes in de tuin te kijken.

Je maakt je maan altijd zo leuk op, het is weer een plaatje.

Groetjes,
Lia

Margo zei

ooohh wat een schatje!! Echt heel erg mooi gemaakt!

groetjes Margo

Mascha zei

Wat een schatje.
Groetjes Mascha

Els zei

Hoi Corina wat ben jy creatief geweldig mooi
mooi popje groeten Els.

Barbara zei

Prachtig!
♥ Barbara ♥

jeaninebijker zei

Ze is echt prachtig! de kraaltjes op haar jurk, en de flanellen broek! Echt heel erg mooi! En dan die blonde krullen! Geweldig!

Groetjes, Jeanine.

ditjes-datjes zei

Kan ook alleen maar roepen dat ze erggggg mooi en lief is.Maar wel gemeend!!
Groetjes,Ingrid

Hélène zei

Wat leuk zo'n tafereeltje met die halve maan! Zo mag het wel lente worden ( ik hoorde net dat er weer kou aan komt...).
Fijn weekend!

Maria zei

WOW Amazing !!!!

Miriam zei

Ze is prachtig, wat een plaatje en door jou ook weer zo mooi gemaakt!
Groetjes, Miriam

A modo mio... zei

Complimenti per le cose bellissime che fai...
Bravissima un saluto dall'Italia
Vanna

Poppenina zei

Wat is ze mooi! Prachtig gemaakt en die kleine details zijn schitterend. Ik blijf kijken en laat mij inspireren. Heb heel veel zin om zelf ook eens te proberen zo een mooi elfje te maken.

groetjes,
Corina