woensdag 9 maart 2011

Geen vilt maar papier!


Op veler verzoek even een berichtje over de kaarten en doosjes die ik de afgelopen tijd met veel plezier heb gemaakt! Ik heb collages gemaakt van een paar kaarten en van kleine doosjes om vier reepjes merci chocolade in te doen. Je kunt deze doosjes in een envelop opsturen, zo leuk!

Op een beurs heb ik een paar ponsen gekocht en aangestoken door een vriendin bleven we hier ponsen : )
Heel erg leuk om te doen en jongste dochter lief is ook weer volop aan het knutselen geslagen. Vooral de Magnolia stempels inkleuren is bij haar favoriet. Een merci doosje heeft ze inmiddels ook gemaakt samen met een vriendin, gezellig bij mij aan de knutsel tafel!


De 3d plaatjes van Sarah Kay zijn mijn favoriet, “vroeger” spaarde ik alles wat met Sarah Kay te maken had. De magnolia stempels zijn ook erg leuk om in te kleuren alhoewel Allysa daar veel beter in is ;-)!
Ik heb een tonic pons liniaal met verschillende ponsen gekocht, floral ponsen waarmee je de bloementje kan maken en verschillende rand ponsen.


Op het internet zag ik een filmpje waarin ze papieren roosjes maakte, die heb ik ook gemaakt en op de merci doosjes geplakt, erg leuk om te doen. Er is nog zoveel te ontdekken, je kunt ze op allerlei manieren maken!

Ik ben nog steeds bezig met vilt hoor maar dit is ook wel erg leuk om te doen ;-)! Hieronder een paar fotos van de tafereeltjes hier in huis met voorjaars bolletjes. Het blauwe druif jongetje is van atelier Pop en plank, het meisje heb ik er bij gemaakt. Het narcis jongetje is ook van pop en plank ;-).
Ik heb ze vorig jaar gemaakt maar ze blijven zo leuk, samen met "echte" bolletjes op een dienblad en op de side table.



Vandaag is onze oudste zoon jarig hij is 20 jaar geworden, geen tiener meer :-). Hij is niet thuis vandaag maar is op de kazerne. Hij volgt een opleiding bij het korps mariniers. Hij vind het fantastisch en heeft het erg naar zijn zin.
Afgelopen zondag hebben we zijn verjaardag alvast gevierd, als hij vrijdag thuiskomt bak ik zijn favoriete chocolade taart, dan vieren we heb nog even dunnetjes over ;-)!
Mijn moeder en haar tweeling zus zijn ook vandaag jarig, hiep hiep hoera! Vanmiddag gaan we op vistite en blijven we gezellig eten! Ik maak het toetje, de pavlova staat al in de oven, mmmmm!




Fijne dag!
Hartelijke groetjes,
Corina

14 opmerkingen:

Gerda Hartman zei

Allereerst gefeliciteerd met iedereen! Prachtig je kaarten en doosjes. Heb het vroeger ook met veel plezier gedaan en al eens met een schuin oog gekeken naar die stempels (lol). Een fijne dag met elkaar.

Esther zei

Gefeliciteerd en wat een mooie kaartjes en doosje heb je gemaakt.Ik vind ze super mooi, Fijne dag Groetjes Esther.

Mascha zei

Hartelijk gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon. Wat zijn die kaarten mooi!!!
Groetjes Mascha

Chantal zei

Allereerst gefeliciteerd met alle jarigen!!

En wat ontzettend leuk, de kaarten maar ook zeker de merci doosjes. Echt helemaal lief.
Weet je dat ze er vroeger kleurboeken van hadden. Vast wel. En dat was op dat hele fijne papier. Zo mooi mogelijk inkleuren. Dat was zo fijn.... jammer dat juist die kleurboeken er niet meer zijn.

Fijne dag!
Groetjes, Chantal

jeanine zei

Wat een leuke creatieve afwisseling op vilt! leuke manier om wat speciaals te maken, en op te sturen!

Gefeliciteerd met alle jarigen!! hele fijne dag!

En je blauwe druifjes, en narcis staan er ook stralend bij zeg!

Groetjes, Jeanine.

Tattingrid zei

Prachtig allemaal! Ik kijk elke keer mijn ogen uit!

Gonny zei

Hartelijk gefeliciteerd met alle jarigen en een fijne dag.
Ontzettend leuk die doosjes en kaarten.

Groetjes, Gonny

Alle mooie dingen zei

Gefeliciteerd met alle jarige...
heb je een voorbeeld van het vouwen voor die merci doosjes?
ik vind het ook wel leuk om te maken, zelf ben ik ook samen met mijn dochter begonnen met kaarten te maken... het is inderdaad heel verslavend nieuwsgierig? hier is het adres van mijn dochter zij plaatst de kaarten: http://het-leven-van-mignon.blogspot.com het zijn er nog niet zoveel hoor..
ohhh en je blauwe druifjes... wat zijn die weer geweldig... echt top!
groetjes
Anita
http://het-leven-van-mignon.blogspot.com

jeanet zei

Oooooo Corina wat is het en klinkt het allemaal gezellig! Die "palovtaart" lijkt mij verukkelijk!
En je zoon een marinier! Zo! En ook nog jarig gefeliciteerd! En ook aan alle andere jubularissen felicitatie's. Narisjongetje is een plaatje net als de druifjes kindjes. Maar je kaarten zijn ook prachtig! Sarah Kay en dat je dochter nu lekker met je samen knutseld! Ja ik zei het al erg gezellig! Groetjes Smoek

brigitte zei

Wat een leuk uitstapje zo naar de kaarten.
Mooie kaartjes en doosjes.
Ook dit kun je heel goed he.
Ik vind het ook heertlijk die kaartjes te maken.
Je krijgt zulk leuke resultaten.

Van Harte met iedereen.

Je popjes zijn weer plaatjes. Mooie plekjes in huis zo met de bolletjes.
Groetjes Brigitte

~THEA~ zei

Hoi Corina,

Van harte gefeliciteerd!! Lekker druk zeg, maar ook gezellig natuurlijk!

Wat heb je een boel gemaakt!! Het een nog leuker als het andere! Ook je kaarten vind ik heel erg leuk!Die ponsen heb ik ook als een bekeken op internet. heb je zo'n set van 4 gekocht? Die zullen op de beurs wel niet zo duur zijn geweest??
Ik ben er nog over aan het denken.Is toch een hele uitgave.
En als ik de troep hier eens bekijk, geloof ik niet dat ik nog ooit aan het knutselen kom!!!!

Hihihi......zal uiteindelijk wel meevallen!!

Groetjes Thea♥

rianne zei

Van Harte Gefeliciteerd met iedereen. Wat een lieve schattige kaartjes heb je gemaakt ook dat is zo verslavend he? Je popjes blijven mooi waar je ze ook neer zet.
Liefs Rianne.

Barbara zei

Wat een mooie doosjes! En popjes!
♥ Barbara ♥

susie zei

OOhhh Corina ..wat mooi allemaal !!!
Je tulpenkindjes zijn PRACHTIG !!
Alsook je voorjaarsbloemetjes .
Wat een SCHITTERENDE kaartjes en doosjes !!
En aan alle jarigen daar, gefeliciteerd hé !

Nog een fijn weekend :)