zondag 20 maart 2011

Wortel kindjes


Het kan nog net, morgen is het lente, deze wortelkinderen heb ik van de week gemaakt. Wortel kinderen horen eigenlijk op de vroege lente tafel maar ik laat dit leuke tafereeltje nog lekker een tijdje op het dienblad staan ;-)!


Dit is een schattig pakketje van atelier Pop en plank en was erg leuk om te maken! Dat vind ik sowieso van de pakketjes van Pop en plank, ze zijn allemaal erg leuk om te maken. Het zijn twee wolbol popjes en een popje met benen en een rokje van lontwol.


Het popje "met benen" heeft leuke was laarsjes aan in de kleur van de kraaltjes die op haar hoedje zijn genaaid. Ik hou zo van die details en kleuren die weer terug komen. Ze zit op een stukje bolmos zodat ze mooi uitkomt met haar rokje van lontwol. Ik had natuurlijk eerst de beschrijving goed door gelezen en was benieuwd of ik het voor elkaar zou krijgen maar het is makkelijker om te maken dan je soms denkt ;-)!


Even een foto van bovenaf, je ziet dan goed de lentegroene wol die ligt over de wortels. Het blaadje op haar hoed heb ik toegevoegd, ik had nog groen vilt over en heb wat extra blaadjes geknipt.



Dit is een wolbolpopje met een kiemblaadje in haar hand, het vilt is bruin sprookjesvilt met een vleugje aubergine, op de wolbol (het lijfje) zit ook een heel dun laagje aubergine kleurige wol. Ze heeft ook een hoedje op met kraaltjes en een extra groen blaadje erop.





















Het laatste popje is ook een wolbolpopje met een groen mutsje op met een kiemblaadje er bovenop. Op de wolbol zit een heel dun groen laagje wol. Wolbol popjes zijn ook erg leuk om te maken en ze lukken steeds beter. Ik heb er al meerdere gemaakt maar het bolletje lukte niet altijd zoals ik wilde maar zoals gewoonlijk de aanhouder wint :)!


Hartelijk dank voor alle leuke lieve suggeties voor je namen van de nieuwe ledematenpop, "WE" zijn er nog steeds niet uit welk het leukste is... intussen heb ik zelfs de breipennen erbij gepakt en een jasje voor haar aan het breien......wordt vervolgd....... 

Geniet van deze heerlijke lentedag!
Hartelijke groetjes,
Corina

24 opmerkingen:

Atelier de Vier Jaargetijden zei

Erg mooi deze wortelkindjes, mooie foto's ook.
Fijne zonnige zondag.
Groet Thea

madebyme zei

Corina,
Het ziet er weer prachtig uit! Laat de lente maar komen! Maak je de was laarsjes zelf? Of waar haal jij deze?

Oja, ik heb een vraagje: ik ben op zoek naar het boek "een heel jaar rond" van Mieke Stender. Nu zie ik dat jij daar ook uit werkt maar ik kan op internet nergens vinden waar het te koop is. Heb jij misschien tips waar ik het kan halen/bestellen of een ISBN nummer?

Dank je wel,
Liefs Melanie
ma-de-by-me.blogspot.com

Ellen zei

Wat een leuke wortelkindertjes!

Gr. Ellen

Mascha zei

Wat zijn ze leuk.
Groetjes Mascha

Aputsiaq zei

These Root Children are so amazing...and I adore the details with the small pearls.I wish I owned one of them! Have a great week, Corina!

rianne zei

Wat een leukerds zijn het geworden. Mooie kleuren en het past ook zo mooi bij de lantaarn. Ik vind de pakketten van Pop en Plank ook allemaal even mooi, maar ik ben geen ster in het nat vilten dus ik begin er nog maar niet aan.
Fijne zondag en lieve groetjes Rianne.

Madammeke Ongeduld zei

je wortelkindjes zijn heel mooi en je foto's werkelijk prachtig

Gonny zei

Wat zijn ze leuk zeg.

Hartelijke groet, Gonny

Esther zei

Wauw Corina wat prachtig. Ben benieuwd naar het gebreide jasje. Fijne week Groetjes Esther.

Carla zei

Wat een geweldige wortelkindjes Corina, wat ik vooral zo leuk vind is dat ze alle drie verschillend zijn, maar toch goed bij elkaar horen!! Groetjes Carla.

Severine zei

Wat een prachtige set! Geweldige kleuren bij elkaar!
Groetjes Severine

Miriam zei

Ze zijn prachtig! Klaar voor de lente!
Zonnige groet,
Miriam

brigitte zei

Prachtig.
Vind de kleuren helemaal super.
Ik geef je helemaal gelijk lekker laten staan.

Heel heel mooi gemaakt.
Groetjes Brigitte

Riet zei

WOWWWWWWWWW Corina,wat schitterend gemaakt,echt weer om van te kwijlen.
Wat knap van je,ben er echt jaloers op.

Liefs Riet.

Corina zei

Wat zijn ze mooi, leuk dat ze allemaal net weer wat anders zijn.

ditjes-datjes zei

Wat een lief stel zo.Mooi gemaakt weer.En ook ik blijf een fan van P&P.
Ben benieuwd naar de naam en jasje voor je Ineke pop!!
Groetjes,Ingrid

moeder zei

Dochterlief wat een schattige wortelkindertjes.!!
Prachtig gemaakt leuke kleertjes hebben ze aan
mooi neergezet.Super gedaan.

Groetjes liefs je moeder.

susie zei

Wat zijn ze toch weer prachtig Corina !
Reuze-knap van je !
Ook steeds zulke mooie foto's !

Warme lentegroet !

Anoniem zei

Wat een mooi geheel heb je er van gemaakt! Echt super je foto!! De popjes zijn echt met zorg gemaakt, prachtig zijn ze geworden. ik kijk er met plezier naar!!!! Groet Dorothee

Mika zei

wat zijn ze mooi, zeg. Het kan nog best hoor.
groetjes mika

vrouw Hommel zei

Prachtig hoe die kleuren altijd zo mooi op elkaar worden afgestemd. En jij hebt ze weer schitterend in elkaar gezet en op gefotografeerd.

Alle mooie dingen zei

wat een mooie kleurtjes!
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

jeaninebijker zei

Wat een onwijs mooie wortelkindjes, erg mooi gedaan, met die subtiele groene plukjes erdoor! echt heel erg mooi!

Groetjes, Jeanine.

Barbara zei

Ze zijn schitterend!
♥ Barbara ♥