donderdag 19 mei 2011

Bloesemblommen!



Dit lieve tweetal zijn “de Bloesemblommen”een pakketje van atelier Pop en plank. Zoals ik vorige keer al had geschreven heb ik deze “bloesemblommen”ook voor mijn verjaardag gekregen. Het is een natvilt pakket waarbij je mooie zachte plukjes merino lontwol en witte zijde moet vilten op een lapje naaldvilt. Ik ben dol op natvilten en deze manier van vilten is makkelijker en gaat veel sneller. Als je van lekker gooi en smijtwerk houd zou ik het zeker een keer proberen! Het is absoluut niet moeilijk om te doen, en wie wil er nou niet lekker gooien met een nat lapje vilt in de gootsteen ;-)! Wel even het meeste sop eruit knijpen….ik had dat dus niet gedaan en zat helemaal onder de zeepvlokken  : )!


Weer erg leuk om te doen en veel te lang geleden dat ik had genatvilt, gelijk de smaak te pakken en de lapjes voor een nieuw pakketje ook gelijk gevilt. De tijd van de bloesems is helaas weer voorbij maar ik geniet volop van dit leuke tweetal, ze zijn zo leuk om te maken!



Het jongetje heeft een gevilte broek en trui aan en een bloesem op zijn hoofd.
Zelfs zijn kraag heeft de vorm van een bloesem en hij heeft in allebei zijn handjes een bloesem bengelen.



Het meisje heeft en zelfgevilte rok met een bloesem erop genaaid, een leuke jas en ook een kraag en hoed van bloesems. Ze hebben allebei waslaarsjes aan maar dat is niet zo goed te zien op de foto. Het maken van de waslaarsjes gaat trouwens ook steeds beter.“Vroeger” durfde ik het niet aan en maakte laarsjes van vilt maar waslaarsjes staan zoveel leuker!


Ik heb ze op de foto gezet met pioenrozen die in de tuin bloeien op dit moment. Pioenen zijn mijn lievelingsbloemen, ik vind ze zo mooi!! Er staan ook twee bossen pioenen binnen, een bos roze en een bos witte, wat een verwennerij ;-)!


Allysa, jongste dochterlief is vandaag jarig, ze viert haar 12de verjaardag op kamp van groep 8. Best wel even wennen en raar dat ze nu jarig is terwijl ze niet thuis is. Afgelopen zondag hebben we haar verjaardag al goed gevierd zoals het hoort volgens Allysa :-). Wakker gezongen worden, cadeautjes op bed, een lekker ontbijtje met vers afgebakken broodjes en een zacht gekookt eitje. Slingers met ballonnen en natuurlijk taart en visite! Ze had de regie zelf in handen en gaf me vollop tips, stel je toch eens voor dat ik iets vergat ;-)!




Onder in haar koffer heb ik als verrassing een grote kaart verstopt met allemaal lieve wensen van de verjaarsvisite van zondag. Met een leuk cadeautje en een grote zak met snoepjes om uit te delen! Ben benieuwd wat ze ervan vind ;-)!

Fijne dag!
Groetjes,
Corina

20 opmerkingen:

Moeder zei

Wat een schattige bloesemblommen heel mooi gemaakt mooie foto's van de jarige Allysa
nog van Harte gefeliciteerd.

Groetjes liefs je moeder

Gerda Hartman zei

Wat een mooie popjes. Van die tere kleuren. Van harte met je dochter. Lijkt me inderdaad vreemd. Hier gaat Glenn eind van de maand op groep 8 kamp. Voor jouw de laatste keer. Ik heb er nog eentje te gaan.

Marjanne zei

Prachtige bloesemblommen, net als je dochter.

Van harte met haar verjaardag, wat gaat ze op je oudste dochter lijken, voor zover ik dat kan zien van foto's.

Groetjes Marjanne

Madammeke Ongeduld zei

zo teer en lief de bloesemblommen aan je dochter een gelukkige verjaardagtoegewenst

Esther zei

Wat een Schatjes,Gefeliciteerd met Allysa, wat is ze groot geworden, groep 8, dan word het volgend schooljaar spannend. Groetjes Esther.

Gonny zei

Gefeliciteerd met je dochter. En wat een prachtige bloesemblommen.

Groetjes, Gonny

Else zei

Ook vanuit hier gefeliciteerd!
Prachtig vilt heb voor je bloesemblommen gebruikt.Groetjes Else

Mascha zei

Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van dochter.
En de bloesemblommen vind ik weer helemaal geweldig.
Groetjes Mascha

Gera zei

Van harte gefeliciteerd met je jarige dochter!
En echte bloesembommen tussen de pioenen. prachtig!!!

liefs, Gera

Riet zei

Gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter Corina.
Wat heb je weer een schitterend setje gemaakt,wat zijn ze lief.
En zo mooi van kleur zo zacht en teer.

Liefs Riet.

Corina zei

Oh, mooie bloesemkindjes! En gefeliciteerd met je dochter, 12 al weer?! Je hebt haar leuk verrast, dat zal ze vast waarderen!

my day zei

Hoi Corina,
allereerst gefeliciteerd met je dochter!! Vind je boesemblommen weer zo lief gemaakt. Je pioenen staan er ook prachtig bij, wat is dat toch genieten.
Liefs, Ingrid.

Atelier de Vier Jaargetijden zei

Gefeliciteerd met je dochter.
Mooie bloesembollen heb je gemaakt.
Groet Thea

susie zei

Deze zijn weer prachtig Corina ! Ze zien er zoet uit :)
Gefeliceteerd Allysa !
Mooie foto's van je bloesembollen , je dochter en pioenen !

Fijne dag nog !

noviamy zei

Nagyon szépek lettek ismét!!!
www.amy-kreativ.blogspot.com

Tinki zei

Du hast soooo süße Puppen, schön, daß ich Deinen Blog entdecken durfte! Ganz liebe Grüße Tinki
PS: Yours dolls are soooo cute!!!!!

Crea By Daisy zei

Wat een schatjes zeg mooie kleur 1 van mijn lievelings kleuren.
En nog van harte met je dochter.

Fijn weekend Gr Jacqueline

Anoniem zei

Goh zeg, heb je dat allemaal zelf ontworpen en bedacht, die patroonbladen.

Anoniem zei

Hoi Corina, mooie dochter met een mooie leeftijd!!
De bloesemblommen staan er prachtig bij! leuk om weer eens op je blog te komen!
groet Dorothee

Genny zei

trovo che fai cose meravigliose ne ricaverò qualche spunto.......grazie che ti sei aggiunta gra i miei bloggisti un forte abbraccio a presto genny