maandag 2 mei 2011

Tuin schaap!



Oké, de blog pauze is wat korter dan gedacht maar ik wilde jullie dit leuke tuinschaap niet onthouden !!
Gister weer even de tijd genomen om iets te maken, het tuin schaap van atelier Tintangel. Ik zag dit leuke schaap op de blog van Tintangel en was jawel alweer verliefd, wat een onwijs leuk groot schaap!! Ik zag hem hier al in de tuin staan tussen de blommetjes ;-). Het tuin schaap had ik net voor mijn verjaardag besteld, tot mijn verrassing werd hij erg snel geleverd, ik had hem zelfs nog op tijd gekregen voor mijn verjaardag!!
 
                               

Maar tot gister dus geen tijd genomen om er meer mee te doen dat het knippen van het vilt en de mooie krullen van de wol door mijn handen te laten glijden en het patroon goed te lezen natuurlijk ;-)!
Ik heb het vilt op de naaimachine genaaid omdat het toch steviger is naar mijn mening als hij eenmaal in de tuin staat. Toen ik het schaap binnenste buiten draaide, kwam ik er achter dat de buiknaad aan de verkeerde kant zat…..toch niet goed gelezen :-(. Als je festonneert hoef je de meeste kleine dieren niet binnenste buiten te keren en bij dit schaap wel, daar had ik geen rekening mee gehouden. Ik heb het zo gelaten, als je vacht er eenmaal op zit geprikt zie je er niets meer van ;-)!

                                            

De kop heb ik met wol gevuld omdat je hem dan wat beter kan vormen, de rest van het lijf is gevuld met de inhoud van een kussen van IKEA. Jammer genoeg heb ik vergeten om tussendoor wat foto’s te maken, volgende keer toch de camera maar klaarleggen voordat ik ga beginnen.

                          
Ik heb de ogen van donker bruine houten kralen gemaakt i.p.v. borduurzijde en de neus en mond met een draad roze katoen in dezelfde kleur van de binnenkant van de oren. Op de ogen heb ik met witte verf een stipje gezet, dat staat altijd zo lief een lichtje in de schapen ogen.
Daarna begon natuurlijk het leukste werkje, het prikken van de krullen wol op het schaap. Echt zo enig om te doen, er ontstaat gewoon een lief wollig schaap onder je handen terwijl je bezig bent. Ik vond het gewoon jammer dat het tuinschaap klaar was en heb nog even doorgeprikt met hier en daar een extra lok gewoon omdat het zo leuk is om te doen, volgens mijn dochter ben ik gewoon te perfectionistisch, ha ha ;-)! Het tuin schaap heeft ook een staart van me gekregen, dat vind ik zo koddig staan :-)!




Ik wil ook graag nog een wit tuin schaap maken, op Allysa haar toekomstige school is volgende week een lentemarkt waar ook schapen worden geschoren. De wol wordt die dag verkocht, ik heb het nog nooit zo vers van het schaap gekocht maar eens moet de eerste keer zijn ;-)! Ik ben benieuwd……!

Fijne dag!
Hartelijke groetjes,
Corina

23 opmerkingen:

Atelier de Vier Jaargetijden zei

Mooi schaap heb je gemaakt, ik vroeg me af hoe hoog deze is ?
Groet Thea

Corina zei

Hoi Thea, hij is ong. 26 cm hoog.
Groetjes Corina

Madammeke Ongeduld zei

mooi staat het tussen de bloemen laat maar vlug dat witte schaapje ook komen

Martina zei

Erg mooi!

Gonny zei

Wat een mooi schaap.
Ben benieuwd naar het witte schaap.
Succes.

Groetjes, Gonny

Mascha zei

Wat een leukerd.
ben erg benieuwd naar het witte schaap.
Groetjes Mascha

Moeder zei

Dochterlief wat een enig tuinschaap!! het staat
prachtig tussen de mooie bloemen.In het wit zal
die ook wel erg mooi worden.
Groetjes liefs je moeder

Elly-My Everyday Things zei

Ahhh... wat een schat van een schaap!!!! Prachtig die mooie krulletjes vacht!
Groetjes Elly

rianne zei

OOooh wat leuk dat jij hem al gemaakt hebt. Ik vond hem/haar ook al zooooo leuk, maar ik durf er niet aan te beginnen.
Leuk zo in de tuin en je hebt haar ook zo mooi tussen de bloemetjes gefotograffeerd.
Liefs Rianne.

Esther zei

Oooo wat een schatje en wat een leuke foto's heb je ervan gemaakt. Groetjes Esther.

angel zei

sweet:)

Angela zei

Wat een scheetje!!!!
Ja wol zo van de schaap geniet ik altijd van. hihi bij mij hier in huis niet echt hoor!!!
Liefs Angela

vilterietje zei

mèhhhhhh, wat mhooooooooooooi:)

Corina zei

Wow, die is geweldig leuk zo! Ik zag 'm bij Tintangel wel, maar nu ik die van jou zo zie... Blijft ie ook echt buiten staan?

Alle mooie dingen zei

wat een leuk schaap.... echt weer helemaal iets voor jou..
ik heb je patroonblad ontvangen hoor! ik heb er nog geen tijd voor.. maar zo gauw ik een beetje tijd ga krijgen dan ga ik toch eens kijken of ik alles bij elkaar kan krijgen.. mocht het zo zijn dat jij in de tussentijd alle benodigdheden hebt hoor ik het graag.
nogmaals bedankt en je schaap is geweldig!
Groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com/

vrouw Hommel zei

Als er eenmaal één schaap over de dam is dan volgen er meer, veel plezier met het maken van je witte schaap.
groet

Claudia zei

Een super leuk schaap! en wederom prachtige foto's. Ligt hier ook klaar om te maken dan maar dan zonder naaimachine dus twijfel of maken haalbaar is. Na een wit schaap nog een mooi bruin schaap? Voor je het weet een hele kudde bij elkaar...
gr Claudia

susie zei

Wat een net schaap Corina !
Koddig met het staartje :)
Tis weer properkes afgewerkt !
En het witte hé !

Fijne wéééék verder !

brigitte zei

Wauw wat een beauty.
Heel erg mooi gemaakt.
Staat vast heel gezellig.
Maar met een witte erbij nog leuker.
Hoop dat je er lang plezier van mag hebben.
Groetjes Brigitte

Halinka zei

Hi,Corina:-))
The sheep is fantastic!What colours!What fur!I love it very much!
Best Greetings-Halinka-

Fred's Stekkie zei

Leuk hoor maar eentje alleen is inderdaad wel zielig hahahhaha veel plezier met het maken van nr 2
Groetjes Frederike

claudia zei

uuu,so sweet!!!!

Crea By Daisy zei

Wat is ie lief zeg super leuk en gezellig zal die staan.
Ik ben je gaan volgen je maakt echt leuke dingen ik volg je al wel een tijdje maar heb zelf nu ook een blog ik ben de zus van.......(creabea knutseljuf) vandaar dat ik je blog al volg maar nu kan ik ook reageren :)

Fijn weekend gr jacqueline