maandag 14 november 2011

Vrolijke pietenhanger


De Sint is weer in het land en hier in huis hangt de zwarte zwarte pieten krans weer aan de muur. Een gezellige tijd, ik heb dan wel geen jonge kindjes die nog geloven maar een Sinterklaasavond met surprises zit er toch wel in, zo gezellig met elkaar!



Deze leuke zwarte pietenhanger heb ik voor mijn neefjes en nichtje gemaakt, de naam van het pakketje is van atelier Pippilotta de "Vrolijke pietenhanger" en dat klopt uitstekend want vrolijk is hij! Gister heb ik hem gegeven en als het goed is hangt hij nu te bengelen voor het raam J!
Bij Handwerkatlier Sari had ik heb gezien en was er meteen weg van, die vrolijke kleurtjes en de pietjes zo leuk hangend aan een tak!  Het is en erg leuk pakketje om te maken, eerst lekker alles op de bank geknipt en tijdens “The voice” alles aan elkaar gefestonneerd. Hij is zo af en het werkt zo gezellig met al die vrolijke kleurtjes.



Op advies van Allysa heb ik er toch gezichtjes op getekend, ik was het niet van plan maar dochterlief vond het veel leuker zeker voor kleine kindjes was haar advies ;) Heerlijk zo’n meedenkende dochter en de pietjes zijn er ook erg blij mee zo te zien J


Ik heb nog wat gekleurde houten kralen toegevoegd en een "echt" wit veertje onder de vilten veer geplakt. Op heb hesje heb ik twee glaskraaltjes genaaid in de kleur van de baret. Deze hanger ga ik zeker binnenkort nog een keer maken, hij zal hier voor het raam toch ook wel erg leuk staan J  

Zoals jullie misschien aan de foto kunnen zien zijn de voegen van de muur eruit, als het goed is worden deze er vandaag weer ingevoegd. Hopelijk zijn we dan ook verlost van de steigers rondom het huis. Kan ik heerlijk aan de slag in de tuin want dat is toch een grijze toestand, alles zit onder het stof en dat terwijl de hortensia zo zijn best doet met al zijn mooie verkleurende bloemen..... 

Fijne dag!
Hartelijke groetjes,
Corina






12 opmerkingen:

Nancy zei

Wat leuk zeg. Heerlijk die "Sint tijd".

Ravelein zei

wat leuk al die grappige pietjes.......

Liesbeth Wessels zei

Ja het is altijd sfeervol, en geheimzinnig. Hele leuke pietenkrans. groeten van liesbeth

Wieke van Keulen zei

Wat een prachtige Sint & pietjes. Enig!

't Knuffelpopje zei

Wat zijn ze toch leuk!!

Gera zei

Die krans blijft geweldig!!
En die pietjes zijn heel erg leuk! Heb het pakketje hier ook liggen. Nu nog maken :-)

liefs, Gera

Het Knuter Huuske zei

Wat een Super leuke Creaties!! ♥

Groetjes van Ivonne

Mascha zei

Wat is dit toch leuk.
Groetjes Mascha

Riet zei

Echt ongelofelijk hoe je dit kan maken Corina.
Ze zijn echt schitterend.

Liefs Riet.

Annette zei

IK had die pietjes op de creabeurs bij alle vilt kraampjes gezien... op internet zitten zoeken en kon ze niet vinden, maar na lang door zoeken toch gevonden... ik ga ze ook vast en zeker maken... zo leuk zijn ze

Barbera zei

Wat ziet het er weer gezellig uit, erg leuk!

jeaninebijker zei

Helemaal te gek, die pietenbende! Mooi gedaan, en wat een heerlijke tijd van het jaar!

Groetjes, Jeanine.