vrijdag 16 maart 2012

Moeder aarde en haar wortelkindjes!


Moeder aarde van atelier Pop en plank had ik al gemaakt en een aantal wortelkindjes ook maar deze iniminies had ik nog niet gemaakt. Ze zijn erg klein maar zo leuk om te maken en ze passen prima bij eerste van deze leuke voorjaars serie.



Het witte vilt is zelfgevilt en het groene vilt zat al kant en klaar in het pakket. De blaadjes aan het stengeltje vind ik ook zo leuk staan op hun krullenbolletje. Hele kleine was laarsjes hebben ze aan, even priegelen maar dan heb je ook wat!



De wortelkindjes van atelier Pipilotta heb ik ook gemaakt, ik was gelijk weg van dit lieve pakketje. Ze zijn erg leuk om te maken, hun lijfje is gemaakt van mooi zacht naaldvlies. Het takje waar de blaadjes aan zitten heb ik gewikkeld met wol i.p.v. met vilt bekleed. Wat een schatjes zijn het he?

Deze lieverdjes zijn al wat ouder maar ook zo vertederend lief, het is "Slaap wortel slaap" van atelier Schatten van de Natuur. De bol is zelfgevilt en de kleertjes van de kleine bolletjes ook. Ze mogen natuurlijk niet ontbreken op de side table bij moeder aarde.




      






















Ze staan gezellig met z’n allen op de sitetable, ik ben zelf erg blij met het resultaat. Moeder aarde staat statig op haar plek en tussen haar rok liggen/staan de wortelkindjes. Er staan ook een paar bolletjes bij van atelier Pop en plank.

Gister was het hier stralend lente weer en vandaag is er bewolking maar de temperatuur is aangenaam, heerlijk voor een wandeling naar het tuincentrum. Ik ga lopend dan kan ik in ieder geval niet te veel meenemen, de paas afdeling staat er in vol ornaat J



Fijne dag vandaag!
Hartelijke groetjes,
Corina







12 opmerkingen:

Kom Achterom zei

ooh wat bijzonder deze moeder. Mooi gemaakt zeg!
fijn weekend
Yolanda

Poppenina zei

Prachtig! Wat een mooi tafereel. En die kleine wortelkindjes zijn schattig met hun serene blik, heel mooi!

Groetjes, Corina

Gonny zei

Prachtig.

Corina zei

Wat een prachtig tafereel heb je gemaakt, met veel van m'n favorieten erin!

Anna D. zei

Ik hou van de mooiste werk!

pieranja zei

Wat een mooie foto waar ze allemaal op staan. Heel erg mooi gemaakt.
Fijn weekend
Anja

rianne zei

Een mooie grote seizoentafel heb je gemaakt met veel wortelkinderen in allerlei soorten en het past ook nog goed bij elkaar. Samen met Moederaarde zijn ze klaar voor de lente. Leuk Corina.
Liefs Rianne

Betinka :) zei

Jakie┼╝ cudownie delikatne dzieci lasu! Fantastyczne!

Loves to Create by Jacqueline blog zei

Wat een schattige popjes erg mooi.
Gr Jacqueline

Valdja Maria zei

Bonequinhos lindos ,muito delicados!Abra├žos

Barbara zei

Het is weer een prachtig tafereel! Lieve groetjes, Barbara

Patty Biermans zei

Deze zijn wel heel erg schattig!! knufzz...peebee