woensdag 21 maart 2012

Vogelverschrikker!


Deze leuke vogelverschrikker heb ik vorige week gemaakt! Hij is van atelier Septemberspring en is werkelijk te leuk om te maken! Bij het patroonblad zat een stukje geruite stof om te gebruiken voor het overhemd van de vogelverschrikker. Ik wilde iets andere kleuren gebruiken en heb voor een ander stofje gekozen. Er lag nog een mooi oranje stofje in de kast met bloementjes, die kleuren heb ik terug heb laten komen in de vogelverschrikker.


Voor zijn hoedje heb je rodekool sprookjesvilt nodig, ik heb voor worteltjes oranje sprookjesvilt gekozen om maar even in de groentesoorten te blijven J Een iets andere kleur groen voor zijn jas omdat dat beter paste bij het worteltjesvilt.



Op zijn hoed een zwarte vogel die ik iets anders heb gemaakt, op zijn schouder een schattig klein muisje.het raffia kapsel is ook zo grappig!



Op zijn andere arm heeft een vogel een nestje gemaakt en zit prinsheerlijk op zijn arm te broeden. Volgens poppen maak collega's is het dan ook geen vogelverschrikker maar een vogellokker, hij kijkt veels te lief! Uit de mouw van zijn jas piept een klein muisje uit, enig al die leuke details! Op zijn hoed een veertje met een bloesembloem erop genaaid.


In zijn jaszak zit ook een muisje, aande bovenkant van de zakken zit ook het stofje van zijn overhemd. Elsepropjes als knopen voor zijn jas, ik kon de leuke houten bloemenknoopjes hier niet kopen helaas maar dit staat ook grappig.


Aan zijn arm bengelt een klein kruispinnetje vrolijk in de wind. De vogelverschrikker staat nu in een hoge terra pot met witte kleine viooltjes, het staat zo erg gezellig.


Het leuke van dit patroonblad is dat hij voor alle seizoenen te gebruiken is, met een verenkrans voor de Pasen. Met mooie oranje pompoenen voor de herfst en ga zo maar door!
Ik heb genoten van het maken van deze misschien te lieve vogelverschrikker maar een vogellokker is ook een goed idee, we zijn dol op vogels in de tuin J


De vogelverschrikker wil ik als de zon blijft schijnen buiten zetten in een appelkistje. De schilders zijn nu bezig om de buitenboel te verven, de voordeur wordt een terra bruin/oranje kleur, zo’n mooie warme herfst tint. Daar past straks de vogelverschrikker prachtig bij!

De zon schijnt hier al en de schilders zijn intussen gearriveerd, jullie snappen dat de mannen dol zijn op kofiie met koek J

Geniet van het mooie weer!
Hartelijke groetjes,
Corina

15 opmerkingen:

Marjanne zei

Wat een schattige vogelverschrikker, o jee dat hoort natuurlijk niet, hi, hi, hi.
Ik blijf dingen ontdekken, zoals die schattige muisjes.
Jij hebt er echt een plaatje van gemaakt, daarom vind ik patroonbladen zo leuk, je hebt een basis en van daaruit kan je heerlijk fantaseren.
Groetjes Marjanne

pieranja zei

Hij is echt prachtig geworden, deze staat ook al een tijdje op mijn verlanglijstje en nu ik de jouwe zo zie, stijgt hij met stip naar boven.

Groetjes Anja

rianne zei

leeeeuuuuuk Corina. Deze staat ook nog op mijn to do lijstje. Leuk om hem ook in een andere kleur te zien.
Mooi zo in een bloempot.
Liefs Rianne

Gonny zei

Hij is erg leuk.

Atelier Nanaya zei

Wat is die leuk geworden zeg! Echt super!
Liefs,
Nanaya

Corina zei

Oh die is wel heel erg leuk geworden!

madebyme zei

Super!

Groetjes,
Melanie
ma-de-by-me.blogspot.com

Loves to Create by Jacqueline blog zei

Erg leuk leuke details zo met dat spinnetje en muisjes en de vogeltjes super leuk.
Gr Jacqueline

Mirjam de Boer zei

Wat een leuke vogelverschrikker (lokker) de vogels en het muisje vind ik ook heel knap gemaakt.

Groeten, Mirjam

Marguerite zei

Wat istie leuk!!
en die muisjes ohhh...
Groetjes Marguerite

lief handwerk zei

Het is weer helemaal af, echt geweldig die vogelverschrikker.
Groetjes, Ieke

Fred's Stekkie zei

Hey Corina,
het ziet er weer gezellig uit hoor ! En zeker als de boel straks mooi in de verf zit.
Groetjes Frederike

Anoniem zei

Dochterlief
Wat is het allemaal fantastisch mooi!! hoe krijg je het voor elkaar
Prachtige kleuren erg leuk gedaan.
Groetjes liefs je moeder.

debje zei

WAT GEWELDIG ZEG!!!!

Jeanine zei

Mooi, mooi, mooi!!!
En die vogeltjes, die zijn er zo leuk aan net als de muisjes.

Groetjes,
Jeanine