donderdag 7 juni 2012

Zeep slingers!



Twee weken geleden heb ik met het mooie weer zeepslingers gemaakt onder de parasol in de tuin. Nu nauwelijks nog voor te stellen maar als ik naar de zeepslinger kijk die ik hier nog heb hangen krijg ik een glimlach om mijn mond en denk gelijk aan het warme zonnetje J
Ze zijn zo leuk om te maken en zeer zeker de moeite waard om het een keertje te proberen. Ik koop van die lekker ruikende Franse zeep en rasp die heel fijn. Ik heb daar een oude machine voor die heel fijn kan raspen. Door het zeep rasp gaat op 1 blok zeep 1 eierdopje water, lekker kneden tot een zeepdeegje. Vergeet niet te genieten van de geur van de zeep, zo lekker! Uitrollen op bakpapier anders zit het aan je aanrecht vastgeplakt en krijg je ze moeilijk los. En dan de vormpjes uitsteken die je wilt maken. Ik hoorde dat je de zeep ook au bain-marie kan smelten of in de magnetron, de gesmolten zeep kun je dan in een vormpje gieten. Dat heb ik nog niet geprobeerd maar ga het toch eens doen, kijken wat beter bevalt J


Ik heb hartjes gemaakt en van het zeep deeg wat over was heb ik zeepkralen gemaakt. Wel gelijk de zeepkralen op een saté prikker geprikt anders krijg je het gat er niet meer in om ze straks te rijgen. In het hart maak je ook een gaatje met een saté prikker als het “deeg” nog zacht is. Lekker laten drogen en intussen op zoek gaan naar mooie schelpen en kralen.



Voor het hart met muisje bovenaan heb ik het gratis patroon gebruikt van atelier Tintangel maar pas op: het maken van dit hartje kan verslavend zijn J werkelijk te leuk om te maken! Ik heb ze in verschillende kleuren gemaakt die bij de zeepjes paste.



Zijn alle onderdelen van de slinger klaar dan ga je ze rijgen, ik begin meestal onderaan en werkt zo naar boven. Van mijn man mag ik zo’n multi tool gebruiken voor het maken van de gaatjes in de schelpen. Het geluid wat je dan krijgt lijkt verdacht veel op het geluid van een tandarts boor brrr… Ik had nog parelkralen in huis en heb die gebruikt om er tussen te hangen, de schelpen knoop ik vast, dan hangen ze wat mooier en glijden ze niet naar beneden. Een paar lintje gestrikt en geknoopt en het resultaat is erg leuk al zeg ik het zelf, op de een of andere manier verdwijnt er elke keer een zeepslinger als er iemand langs is geweest J

Er liggen nu nog twee muizenhartjes geknipt in het lila die ik nog wilde maken omdat ik van die lekkere lavendel zeep heb maar ik wacht  toch nog even op het zonnetjeJ

Fijne dag!
Hartelijke groetjes,
Corina










19 opmerkingen:

Caroline zei

Ziet er heel leuk uit en het ruikt vast heel heerlijk.
Groet, Caroline

Claudia zei

Wunderschön!

Ich wünsch Dir einen fröhlichen Tag!
♥ Allerliebste Grüße Claudia ♥

Marguerite zei

Wat ziet dat er leuk uit. Die vilten hartjes....
Baal zo van mijn gezin als ik die zeepjes zie. Ik vind het lekker ruiken maar de rest vindt dat het....(stinkt!!!)...
Groetjes Marguerite

Anoniem zei

Wat een geweldig idee
Tini

Anoniem zei

Wat een geweldig idee
Tini

Gonny zei

Wat een leuk idee. Ze zien er heel mooi uit.
Ga het zeker een keer proberen.
Bedankt voor de uitleg.

Groetjes, Gonny

Knillie Bears zei

ziet er leuk uit ,leuk die muisjes en die kleurtjes.Leuk gedaan.

groetjes corina

lief handwerk zei

Ook met zeepjes ben je dus heel creatief. Wat zien er lief uit zeg. Heel mooi!!
Groetjes, Ieke

Barbara zei

Wat een geweldige slingers! Zien er echt prachtig uit! Lief, met die muisjes ... Lieve groetjes, Barbara

Jeanine zei

Mooi!
Ik heb ook al zeepkettingen gemaakt, maar nog nooit die zeepjes geraspt en in vompjes gedaan. Zal dit zeker eens proberen. Bedankt voor de uitleg.

Groetjes,
Jeanine

J@nnie zei

Wat ziet dat er prachtig uit.
Groetjes Jannie

Mirjam zei

Schattig, vooral die bovenste hartjes zien er lief uit.
bedankt voor de uitleg, ga het denk ik ook eens proberen.

Groeten, Mirjam

Kasia :) zei

Śliczne zawieszki ,pozdrawiam.

Loves to Create by Jacqueline blog zei

Wat een schatjes zeg echt super lief mooi gemaakt!!!
Gr Jacqueline

brigitte zei

Hellemaal leuk.
En natuurlijk ontbreekt het vilt niet.
Ik snap ook zo maar dat ze in ene zomaar verdwijnen.
Super gemaakt.
Groetjes Brigitte

Hannie zei

Hallo Corina,
Dat is leuk! Wat een leuke manier om het hartje te gebruiken. Ik ga op mijn weblog nog zeker even een link naar hier plaatsen, dit moeten meer mensen zien. En zo te zien inderdaad verslavend. Mijn vingers jeuken ook als ik dit zie. Even tijd voor maken dit weekend. Dus wordt vervolgd!
Groetjes en fijn weekend,
Hannie
tintangel®

blauwruitje zei

Wat een leuk idee. Ik krijg meteen zin om ook zoiets te maken. Mocht dat zo zijn dan laat ik je ze zien.
groetjes
Sandra

linda zei

wat leuk. Staat ook vast heel gezellig

groeten van Linda

Carla zei

Hoi Corinda,
Als je een blok zeep wilt raspen, wat voor een soort rasp kun je dan het beste kopen? Welke raspmachine gebruik jij en is deze speciaal voor zeep?