donderdag 27 mei 2010

Belle Fuchsia!


Belle maakt stekjes van de Fuchsia plant, zo helpt ze moeder natuur een handje. Ze knipt de stekjes af en zet ze daarna in wat water, als ze worteltjes hebben plant Belle ze weer in de aarde. Zo kunnen we volgend jaar weer volop genieten van deze mooie “bellenplanten”


Tijdens het maken van dit lieve fuchsia meisje zat ik de hele tijd het liedje van Annie M.G. Smit te zingen of te neuriën, jullie straks ook waarschijnlijk ;-)) Hier in huis kunnen ze het inmiddels niet meer horen ......!
En paar weken geleden hebben we zomer bloeiers in de tuin gezet waaronder ook een zinken emmer met twee soorten fuchsia’s. Ik verwonderde me om de bloemen hoe mooi ze eigenlijk zijn en heb er toen een popje bij gemaakt.


Ik ben dol op de “bellenplanten” zoals wij ze hier in huis noemen.
Belle heeft een rokje van zijde met een vilten jurkje in de vorm van de fuchsia bloem eroverheen. Een leuk ouderwets wit broekje eronder en vilten laarsjes. Haar rok, hoedje en laarsjes zijn versierd met meeldraden. Het hoedje is een fuchsia bloem met een binnenbloem van zijde. "Het stekkie" in haar hand heeft verschillende knoppen en bloemen.


Ik heb er een patroonblad van gemaakt.
Je kunt het patroonblad bestellen door mij een mail (viltcreatiescorina@gmail.com) te sturen.
Het patroonblad is € 3.95 excl. verzendkosten




Fijne dag!
Groetjes,
Corina

27 opmerkingen:

Corina zei

Heel mooi, Corina, ik zag eerst alleen het fotootje, zonder de titel, maar zag gelijk dat het een 'belleman' was (zoals ze hier zeggen).

Aritha Vermeulen zei

Heel mooi, die laarsjes. Kunstig zeg!

Made by Daisy zei

Ik zag al iets op marktplaats.
Iets bekends dus snel je blog bezocht en ja hoor een nieuw patroontje.
Ik vind haar weer een beauty. Mooi gemaakt.
Groetjes Brigitte

Gera zei

Eeh echte beltsjeblom!!! De kleur ook goed getroffen! Ik zie ook wel een aantal takjes in een vaasje staan!

liefs, Gera

vrouw Hommel zei

Weer zo'n fantastisch ontwerp, helemaal weer tot in de details af!

Gerda Hartman zei

Oh, wat een schatje weer. Het is het plantje wat bij mij geen enkele zomer ontbreekt. Vorige week nog nieuwe gepoot.

Esther zei

OOO mooi Corina,de bloempjes zijn erg mooi, wat knap weer van je, geweldig, ik zet haar op mijn lijstje van dingetjes die ik nog wil kopen en maken, lieve groetjes Esther.

poppenatelierkris zei

Wat een schatje weer. Vind het zo knap dat je
ze zelf ontwerp. Je blog is ook weer mooi omgetoverd. groetjes kris

Anoniem zei

Wil u 'n stekkie, un stekkie..........

Hihihi....bedoel je dat? Of mag ik nu nooit meer raden?

Mooi Corina, ook de kleuren zijn geweldig echt!!

En wat lees ik over MP, heb je ze daarop gezet?? Groot gelijk! Ik hoop voor je,dat ze gaan als een trein!

Groetjes van Thea

rianne atelier Koekendiefie zei

Wat een mooi belle meisje heb je gemaakt zeg. Ook ik ben gek op deze zomerplant ze bloeien de hele zomer. Leuk bedacht zo met het stekje in de hand. De kleuren zijn ook zo lekker zomers.
Lieve groetjes Rianne.

Kom Achterom zei

Wat zijn te toch weer prachtig en nog gefeliciteerd hoor met je mooie dochter!!
Je lavende bewaarder vind ik helemaal geweldig ik ben dan ook gek op lavendel.
Heerlijk die geur
Fijne dag vandaag
Yolanda

paula zei

hoi
Ik houd helemaal niet van de fuchsia ,maar die van jou van vilt is helemaal mooi ook perfect van kleur.
groetjes Paula

Claudia zei

Alweer Prachtig! mooie kleuren ook bij elkaar en helemaal tot in de details weer over nagedacht. In 1 woord geweldig.
groetjes Claudia

Splashes of Pink and Mint zei

Owww... wat weer een waanzinnig mooi popje!!! Ben er elke keer weer verbaasd over hoe jij dat zelf kunt ontwerpen en dan al die details... geweldig!

Mascha zei

Super mooi poppetje in hele mooie kleuren.
Het is je weer goed gelukt het ontwerpen.
Groetjes Mascha

Anoniem zei

Wat een prachtige bloemenpop heb je weer verzonnen, als alle verbouwingsdrukte achter de rug is ga ik me er eens lekker in verdiepen en bestellen.

Groetjes Marjanne

Marijke van Ooijen zei

Hay meisie,

Wat is ze weer mooi gemaakt deze Belle in haar prachtige jurk en mutsje..
Het is zo knap hoe je ieder keer weer de dingen zo knap kunt maken..petje af hoor!

Liefs,
Marijkexx

Riet zei

Nu moet je op houden hoor Corina,ohhhh ik blijf kwijlen.
Wat is ze schitterend,al die kleine details,schoentjes dat randje om haar middel,ja alles zo mooi zo netjes.
Je moet een wedwinkeltje beginnen.
Dan maak je een heleboel mensen blij.
Echt complimenten meis.

Liefs Riet.

Carla zei

Corina wat een beauty!! Mooi van kleur en tevens natuurgetrouw!
Groetjes Carla.

Miriam zei

Mooi gedetailleerd vrouwtje is dit, prachtige kleuren ook, in één woord: super!

Wichtelzwerg zei

Oh, wir wunderschön deine Blumenkinder sind.
Ich bin begeistert.
Lieben Gruß
Claudia

Barbara Oudejans zei

Alweer zo'n mooi patroon ontworpen! Mooi met al die meeldraadjes. En mooie kleuren bij elkaar. Lieve groetjes, Barbara

Anoniem zei

beeldschoon prachtig
fijn weekend
gr.
Constance

Laura zei

Wat een pracht weer Corina en ook je andere poppetjes zijn niet te versmaden. Heel mooi en fijn en de kleurtjes vind ik ook heel erg mooi. Prettig weekend. Groetjes van Laura

Pien zei

Wat een ontzettende mooie creaties!
Leuk dat je volger bent geworden van mijn blog..

Else zei

Prachtig!!!
Heb net de biografie van Annie M.G.Smit gelezen.
Bijzonder boek!!

jeanine zei

Ze is echt prachtig!.. Echt te gek~!

Groetjes,Jeanine.