maandag 14 juni 2010

Vlinder feeën!


Vlinders vind ik net vliegende bloemen, zo sierlijk dansen ze door de lucht.
Deze lieve vlinder feeën zitten/staan bij een struik met de verschillende levens fases van een vlinder.
Te beginnen bij de eitjes, die zie je onderaan de struik onder een blad zitten.


Daarna de rupsen die zich lekker vol eten met de blaadjes. De poppen mogen ook niet ontbreken en wiegen zachtjes in de wind heen en weer. Uiteindelijk de vlinders zelf, de metamorfose is klaar en de cyclus begint opnieuw. De natuur is zo mooi als je hierover na denkt.


Jullie hadden het misschien al begrepen, de vlinder feeën zijn een nieuw ontwerp.
Ik vond het zo leuk om ze te verzinnen en te maken.



De grote fee heeft een rokje aan van organza en daar over heen een mooie lila stof met een licht glansje. Dit keer heb ik geen zijde gebruikt, “gewone” stof is voor iedereen makkelijker te kopen en ik vind het net zo mooi staan. Het kleine feetje heeft een rokje van alleen organza.



De feeën hebben een hesje/jasje in vlindervorm over hun rokjes aan en natuurlijk mooie vleugels. Ze zijn versierd met kraaltjes en papilletjes. Het kleine feetje speelt op haar knieën met een rupsje, de grote fee heeft een vlinder in haar hand.
De takken van de struik zijn gewikkeld met lontwol maar als je het makkelijker vind kan je de takken ook van vilt maken. De blaadjes van de struik kan je eventueel nog kartelen zodat het net lijkt of de rupsen lekker aan het eten zijn ;-)!

De vlinder feeën zorgen goed voor de eitjes, rupsen en poppen zodat ze kunnen uitgroeien tot prachtige vlinders.

Je kunt het patroonblad bestellen door een mail naar viltcreatiescorina@gmail.com te sturen.

Het patroonblad is € 4.95 excl. verzendkosten.



Fijne dag!
Groetjes,
Corina

30 opmerkingen:

Gerda Hartman zei

Ik denk iedere keer, dat het niet mooier kan, maar blijkbaar toch wel. Ik vind je andere ontwerpen prachtig, maar deze is echt SCHITTEREND. Mijn mailtje is natuurlijk weer onderweg.

Corina zei

Oh, heel mooi en heel compleet - zo leuk dat je alle fasen van eitje tot vlinder hebt verbeeld.

Unknown zei

O wat heb je deze weer prachtig gemaakt.
Ze zijn zo mooi en met alles erop en eraan.
Een heel groot compliment voor jou.

Groet en een fijne dag Brigitte

softearthart zei

Oh so beautiful, cheers Marie

Margreet's vilt en meer zei

Prachtig!!!
Gr. Margreet

Esther zei

Wauw Prachtig en zo helemaal compleet geweldig.
Groetjes Esther.

atelierlemlem zei

Oh, wat mooi! Dit zou leuk zijn in een kleuterklas... Ik vind zelf de rupsjes echt supermooi, maar natuurlijk ook de rest. Jammer dat ik momenteel geen tijd heb, maar ik denk dat ik deze winter ook eens aan het vilten 'poppetjes maken' ga! (eerst nog een heleboel projecten afmaken, en ik wilde eigenlijk ook nog sokken leren breien in 2010...)
Groetjes mama lieveheersbeestje.

Anoniem zei

Gefeliciteerd Corina, met je nieuwe ontwerp!!

Het is weer heel erg mooi geworden.Vooral het kleine feetje met de rups op schoot vind ik heel leuk!!

Fijne week, groetjes van Thea

Fluitenkruid zei

Wat schattig en dat kleine rupsje maakt het helemaal af ;-)

Mascha zei

Schitterend ontwerp!
Groetjes Mascha

Anoniem zei

Deze is ook weer geweldig.
Het plaatje is helemaal compleet.
Ga zo door,

groetjes Debbie

Unknown zei

Heel erg mooi om dit hele proces van eitje tot vlinderpopje te kunnen maken. Mijn complimenten voor dit ontwerp en uitgevoerd in prachtige kleuren!
Groet Thea

Dieneke Nagtegaal zei

Ahhhh ♥ ♥ Corina wat een mooi ontwerp!
Heerlijk dat je zo op je eigen wijze bezig kunt zijn en dat anderen er ook van genieten.

Gera zei

Hoi Corina,
Prachtig!!!

groetjes, Gera

Gerda Lugtenburg zei

Hoi Corina

Ik vind hem net als de andere reacties schitterend ga hem zeker bij je bestellen als mijn knutselspaarpot zich weer heeft gevuld aan het einde van de maand. Mijn dochter van 4 zag de foto's en vind hem ook erg mooi ze zei kan ik hem mee naar school nemen om te laten zien mama

Groetjes gerda

paula zei

hoi Corina
O die rupsen die vind ik gewoon prachtig,de rest ook hoor maar die rupsen zijn mijn nummer 1
groetjes Paula

Riet zei

Ohhh lieve Corina,ik zit weer met openen mond tekijken en tekwijlen.
Meis wat ben je goed.
Wat is dit SCHITTERENDDdddddd gemaakt.
Al die kleine dingetjes erbij.
Het is zo vreselijk mooi.
Dat kleintje is zo lief,kan er niet over uit hoe jij dat zo kan.
Je moet je vak ervan maken.
Pakketjes uitbrengen,ik ben dan de eerste die bij je koopt,Ik wil het ook is proberen hoor,maar hoe of wat ik het moet doen weet ik niet.
COMPLIMENTEN meis,je bent echt een wereld wonder.

Liefs Riet.xx

vrouw Hommel zei

Ik kan er zo weinig aan toevoegen , aan de vorige reacties, ik heb de foto's met open mond bekeken, helemaal af tot in de detail en dan ook nog eens in mijn lievelingskleur....zucht...
lieve groet

Marijke zei

wat een mooie kleuren,
de rupsjes zijn super.

groetjes,
Marijke

Marijke zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Barbara Oudejans zei

Wauw, Corina, wat een mooi gedetailleerd ontwerp! Ook mijn complimenten, hoor! Ik vind de rupsjes ook zo schattig. Lieve groetjes, Barbara

Marijke van Ooijen zei

Lieve Corina,

Wat een lieve vlinderfeetjes...
Geweldig zoals je alles zo gedetaillerd maakt.
Je iedeen zijn oneindig...en je spirit is super!

Liefs,
Marijke

Corrieneeltje zei

Corina, nu sta ik alweer versteld van de hoeveelheid moois die je weer gemaakt hebt.
De lavendelbolletjes vond ik prachtig en het aarbeienhuis is een plaatje en alles ziet er zó mooi uit, hoe krijg je het voor elkaar! Dit tafereeltje met de eitjes, rupsen en vlinders is ook weer schattig. Ik las van de week in het boek "De Larf" van Midas Dekkers over de rups en de vlinder en nu zie ik hier het hele proces in vilt.

Anoniem zei

Jeetje wat zijn ze weer mooi. Dat wordt sparen want ja ik heb net alles bij je besteld. Dze staat natuurlijk ook weer op het lijstje maar even wachten al is dat wel erg moeilijk
Tini

angelina zei

wat zijn ze mooi!!!! jeetje.... ik vind de haren ook zo geweldig....
liefs angelina

Fadas de Luz zei

Parabéns pelo blog. São lindas as suas fadas.

FilcArt zei

It's fantastic!!

Jannie zei

Dat ziet er weer fantastisch uit!!!
Groetjes Jannie

-::Maris::- zei

Erg mooi bedacht en gemaakt vooral de rupsjes, die zijn zo cute!!

Groetjes Maris

Jeanine zei

Wat onwijs mooi is dit zeg! Ongelovelijk..

Ze zijn net echt.

Groetjes,
Jeanine.