woensdag 2 maart 2011

Nieuw patroonblad "Tulpen geluk"!



De laatste weken ben ik druk in de weer met het maken van kaarten en doosjes maar ook aan een nieuw patroonblad. Ik had zulke mooie rode tulpen van manlief gekregen, daar moest ik gewoon “iets” mee doen ;-)!
Het zijn bloemen kinderen geworden, twee tulpen kindjes, een jongetje en meisje met een rode tulp. Het jongetje is stiekem een beetje verliefd op het meisje…sssst.
Het patroonblad heet daarom ook “Tulpen geluk”


Het tulpen meisje heeft een rokje aan van rode stof met een vilten rokje in de vorm van een tulp met kraaltjes daar overheen. Een mooie blouse en lente groen hesje met een lang lint erop gestrikt. Ze heeft korte rode waslaarsjes aan. Mooie lange blonde lokken en een tulp als hoedje op haar hoofd.


Het tulpen jongetje heeft een poffende rode broek aan van stof met een vilten tulpen rokje erover heen. Een mooie lentegroene jas met een heleboel “knopen” erop en een klein strikje. Op zijn jas zit een klein lieveheersbeestje. Blonde krullen en een tulp als hoedje.




De tulp is gemaakt van stokvilt en vilt. Ik had heel stevig stokvilt maar de tweede tulp die ik had gemaakt ging slap hangen, het stokvilt had een “knikje”. Ik heb toen een pijpenrager gebruikt, die staat in ieder geval lekker stevig rechtop. Ik ben dol op tulpen maar niet als ze “slap” hangen ;-)
De tulp heeft ook een stamper en meedraden, er zitten twee blaadjes aan de steel. Op het blad zit ook  een lieveheersbeestje ;-)! Ik heb ze in het rood gemaakt maar je kunt ze in elke kleur maken die je mooi vindt.


De lente hangt in de lucht en de tulpenkinderen genieten van de warme lentezon. Verliefd kijkt de jongen naar het meisje en pakt voorzichtig haar hand. Het meisje vindt hem ook leuk maar kijkt verlegen weg. Even later gaan ze samen lachend op zoek naar lieveheersbeestjes!



Het meisje knielt en kijkt of ze op het mos een lieveheersbeestje kan vinden, het jongetje gaat haar helpen zoeken en knielt naast haar neer. Eentje hebben ze er al gevonden, het lieveheersbeestje zit op zijn jas.


Ze hebben samen nog een lieveheersbeestje gevonden, het meisje zet het kleine rode kevertje heel behoedzaam op het blad van de tulp.


Samen lopen ze naar het bos, wie weet vinden ze er daar nog meer geluk....!

Je kunt het patroonblad “Tulpen geluk”  bestellen door een mail naar viltcreatiescorina@gmail.com te sturen. Het patroonblad is € 4.95 excl. verzendkosten.

Fijne dag!
Hartelijke groetjes,
Corina

38 opmerkingen:

Elly zei

Oh Corina wat zijn ze geweldig mooi, mijn complimenten, het is dat ik zo'n hekel heb aan hoofdjes maken anders zou ik er gelijk mee beginnnen. groetjes Elly.

Hilda zei

Oooooooooooooooooooooo Corina,

Wauw wauw wauw wauw wat zijn ze mooi en liefffffffffff. O tulpen, ik vind ze mooi. Maar ja this maar ff en dan laten ze hun "kop" hangen. Maar deze niet!!!!!!!

Ooooooo ik ben nog druk in de weer met de hyacinten!!!!! Aheum 2 poppetjes en 3 bolletjes!!!!!!

Groetjes hIlda

Margreet's vilt en meer zei

Prachtig!
groetjes Margreet

Chantal zei

Corina, geweldig zijn deze tulpen kinderen.

Anoniem zei

Ik ben er stil van wat verschrikkelijk mooi. Ik ben al wer druk aan het sparen voor de laatste patroen van je. Waar statiegeld opsparen al niet goed voor is.
Groetjes
Tini

jeanet zei

Helemaal in voorjaars-stemming hoor deze prachtige nieuwe creatie!!! Groetjes Smoek

Alle mooie dingen zei

wat zijn het weer schatjes.... echt heel erg leuk!
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

miriam zei

Ik vind ze geweldig wat ontzettend leuk

Mijn lievelingsbloem is toevallig de tulp.

groetjes ♥ miriam

moeder zei

Dochterlief ze zijn schitterend het tulpen geluk!!
schattig stelletje om te zien prachtige kleding.

Groetjes liefs je moeder.

Gonny zei

Wauw, Corina. Je patronen worden steeds mooier.
Heb met open mond zitten kijken. Geweldig.

Groetjes, Gonny

H.T. zei

HI,CORINA:-)
What WONDERFUL,TULIP ELVES:-)
They are both so lovely and the felted tulip You'Ve made,with the ladybird on the leaf is also marvellous.
Beautiful colours-fabulous work of Yours!
Greetings-Halinka-

Mascha zei

Wat heb je dit weer heel erg leuk gemaakt.
Groetjes Mascha

Gerda zei

vind ze weer erg mooi en je hebt bij de tulp ook echt alles goed in detail na gemaakt mijn complimenten.

Groetjes Gerda

ditjes-datjes zei

Wat een lief stelletje❤ ❤ ❤en weer zo mooi tot in de details,super.
Groetjes,Ingrid

vrouw Hommel zei

Wat een gezellig vrolijk setje heb je weer ontworpen.
groetjes

Corina zei

Super mooi, je maakt echt hele tafreeltjes van je ontwerpen!

vilterietje zei

FAN-TAS-TISCH:)

Carla zei

Wat weer plaatjes om te zien Corina! Complimenten.
Groetjes Carla.

angel zei

Piękne są Twoje laleczki, cudowne!!:)

De blogmug zei

Corina, dit is weer een geweldig mooi patroon. Weer helemaal compleet. Knap hoor hoe je dat toch doet....

paula zei

wat moet ik zeggen ???
PRACHTIG is wat ik denk als ik je nieuwe tulpen zie met het verliefde stel .
Ooit ga ik patronen mijn je bestellen
groetjes Paula

Esther zei

Wauw Corina, ze zijn prachtig, het lieveheersbeestje is ook erg lief. Groetjes Esther.

ANGELES zei

Hoy he descubierto tu blog por primera vez.....ummm, realmente ha sido algo tan dulce , delicioso el tiempo (mucho) que he pasado contemplando tu precioso trabajo . Hce mucho tiempo que no disfrutaba tanto de unas páginas tan maravillosas, es posible que mas adelante yo te pueda pedir un patron para trabajar en él, aunque quizas necesito un poco e explicaciones para el primero, y queria saber si los patrones son solo del vestido o tambien del cuerpo del muñeco ? muchas gracias por hacerme pasar un rato tan agradable. saludos, ANGELES.

Unknown zei

Wauw zo mooi weer.
Het verhaaltje erbij past ook zo goed en is zo leuk om te lezen.
Grappig om te zien dat je om de poppetjes heen altijd een verhaaltje bedenkt en er ook de fot's zo op zet.
Super gedaan meid echt petje af.

Zo jammer dat hoofdjes maken niet mijn ding is.
Groetjs en een fijne dag Brigitte

Gera zei

Je man moet je vaker bloemen geven, wanneer het resulteert in zo'n 'echte' tulp!

groetjes, Gera

softearthart zei

Just loving the rich colors, cheers Marie

Anoniem zei

Goedemorgen Corina, wat weer een prachtig ontwerp je Tulpen geluk. Echt genieten. Ga zo door. Veel liefs van Sonja

CATHERINE zei

C'est magnifique, toutes tes poupées sont superbes, fraiches et adorables ! On ne peut que les aimer toutes ! Bravo !
Amitiés
Catherine
France

Matilde zei

Son una maravilla de muñecos Felicidades por estas maravillas un saludo desde España..

Duendes zei

hello dear friend,
your family are brilliant I love these very bright colors and all details.
you're a great artist.
Big big hugs

Corrieneeltje zei

Het houdt hier niet op met al die prachtige ontwerpjes, hier knalt de lente je tegemoet.

Sofie zei

Wat een superverhaal bij deze mooie creaties!!! MOOI!!!!!

Jeanine zei

Wat een topper is dit zeg! die kleuren vind ik helemaal top! echt schitterend!!

Groetjes, Jeanine.

Linda zei

Wat is het weer prachtig mooi!!!
Groetjes,

Linda

Claudia zei

Wauw alweer zo'n prachtig ontwerp. Heel knap verzonnen en super mooi gemaakt.
gr Claudia

Splashes of Pink and Mint zei

Het is weer een prachtig stel! Met alle details zo als we inmiddels van je gewend zijn, complimenten!

Anoniem zei

Hai Corina

Wat een prachtige Tulpcreaties.

Wij heten toevallig Tulp en op een of andere manier ben je altijd op zoek naar iets byzonders met een tulp en nu zag ik jouw mooie poppetjes, geweldig.
ik ben zelf niet zo creatief, dus is mijn vraag zijn ze ook kant en klaar te koop?

Groetjes
Hilda Tulp

Anoniem zei

Hallo!

We hebben de patronen ontvangen.
Het is geweldig!

Even oefenen met de breedte van het kopje.

Maar de complimenten!

Groetjes!