woensdag 16 november 2011

Nieuwe Kerst/winter patroonbladen!


Er zijn nieuwe patroonbladen, twee stuks! Het is een uitgebreid tafereeltje geworden voor op de Kerst of winter tafel. Ze passen erg leuk bij elkaar en ik heb ze met heel veel plezier gemaakt! Neem een lekker kopje thee of koffie en bekijk op je gemak alle foto's, veel kijk plezier! (je kan op de foto's "klikken" voor een vergroting)

Het eerste patroonblad heet “Kerst wandeling”



De gezelligste dagen van het jaar zijn aangebroken. Het echtpaar geniet zichtbaar van elkaar en van hun vroege “Kerstwandeling” samen op deze koude Kerstmorgen. Straks komen de kinderen kerstfeest vieren. Stilletjes lopen ze verder, ze verheugen zich op de dag die gaat komen!


Een nostalgisch echtpaar wandelend in de sneeuw, gezellig nog even samen met de hond een straatje om. In hun netste kleren, het is tenslotte kerstfeest!


Het heertje heeft een mooie pantalon aan van gemêleerd vilt, een gilet en een mooi gedetailleerd colbert. Zijn hoge hoed een beetje schuin op zijn hoofd en in zijn handen houd hij zijn wandelstok goed vast.



De dame heeft een rode rok met kant aan met daarover heen een mooie mantel van gemêleerd vilt. Een schattig hoedje met een toefje veertjes op haar hoofd, ze houdt haar hondje vast aan de riem. Het echtpaar heeft laarsjes van vilt aan, bij de dame hebben de laarsjes een randje van kant. De lantaarn paal staat ook op het patroonblad, versierd met kleine hulstblaadjes en kraaltjes en natuurlijk een kaars in de lantaarn. Het lieve kleine witte hondje staat ook op het patroonblad.



Het tweede patroonblad heet “ Sneeuw pret”


De eerste sneeuwvlokken zijn gevallen en intussen ligt er al een dik pak sneeuw. De kinderen genieten volop van de mooie witte wereld om hun heen. De tweeling zit het liefst op hun sleetje en de broers maken nog een sneeuwpop. Samen spelen ze verder in de sneeuw totdat het kerstdiner klaar is.


Spelende kinderen in de sneeuw een meisjes tweeling en hun broers, is het geen heerlijk stel zo bij elkaar J Wat is er mooier dan spelen in de sneeuw vooral de eerste sneeuw van het jaar dat blijft toch zo bijzonder, die prachtige dwarrelende sneeuwvlokken.





De tweeling heeft een grijze gemêleerde rok van vilt met een kantje aan. Daaroverheen een manteltje van rood vilt. Een schattig hoedje op hun hoofd maakt het plaatje af. Spelen op hun slee vinden ze het leukste om te doen.



De grote broer heeft een lange broek van gemêleerd vilt aan met een "echt" colbert met mooie details. Op zijn hoofd een stoere pet. Hij houdt zijn zusjes goed in de gaten en helpt zijn kleine broertje met het maken van de sneeuwpop.



Kleine broer heeft een knickerbocker aan van gemêleerd vilt met een  mooi jasje en een stoere pet op zijn hoofd. Hij rolt het liefst sneeuwballen om zoveel mogelijk sneeuwpoppen mee te kunnen maken. Kijk hem eens duwen J De kinderen hebben allemaal vilten laarsjes aan.

De sneeuwpop hoort ook bij dit viertal, ze hebben hem tenslotte zelf gemaakt J De sneeuwpop heeft natuurlijk een mooie hoge hoed en een lekkere warme sjaal om zijn nek. Zijn armen zijn gemaakt van takjes die je uit de tuin knipt J



Nog even een paar foto's van allebei de tafereeltjes bij elkaar! Ik heb ze samen op een dienblad gezet met sneeuw en windlichtjes, in een grote lantaarn met lichtjes zouden ze ook erg leuk staan!



Je kunt de patroonbladen “Kerst wandeling” en “Sneeuw pret” bestellen door een mail naar viltcreatiescorina@gmail.com te sturen. De patroonbladen zijn € 4,95 per stuk excl. verzendkosten.

Fijne dag!
Hartelijke groetjes,
Corina



35 opmerkingen:

WOLfje zei

Heel erg mooi Corina! Het sleetje past er ook perfect bij

Anoniem zei

Goedmorgen Corina,

Wat is dit gezellig wakker worden op jouw blog, met een kopje thee erbij.
Meiske wat is dit supermooi!
Ik kijk mijn ogen uit...het is teveel om op te noemen...het sleetje, de sneeuw, het jochie met dat sneeuwballetje zo schattig!
En dan die kleding...die jasjes..ohhh...wat schattig allemaal.
Je hebt jezelf werkelijk overtroffen..dit is een genietpost...prachtig!

Wil je een mooie dag wensen,
Marijke
www.marijkevanooijen.blogspot.com
(Ik kan alleen anoniem reageren..ik weet ook niet waarom)

Corina zei

Wat een heerlijk nostalgisch stel, Corina! En zoals altijd heb je weer aan alle details gedacht. Top!

Gonny zei

Wauw, het ziet er allemaal weer perfect uit.
Vind het echt prachtig.

Groet, Gonny

Gerda Hartman zei

Corina, ze zijn echt GEWELDIG. Wat heb je het weer prachtig gedaan. Ik neem mijn petje voor je af!

Anoniem zei

Corina we hebben elkaar op hezelfde moment een berichtje gestuurd...hahahahaha...hoe is het mogelijk...We hebben een lijntje gehad denk ik..zo grappig hahaha...

Liefs,
Marijke

Nancy zei

Wat prachtig weer!!!

Anoniem zei

Wauw, prachtig!!
Wat heb je dit weer ontzettend mooi gemaakt en bedacht!!!

Liefs,
Linda

Esther zei

Ooo wauuuwww Prachtiggggggg wat super, zit hier met een koppie thee en zie dat je weer een berichtje geplaatst hebt. Wat lekker wakker worden zeg, fijne dag groetjes Esther.

Crejanne zei

Corina je hebt jezelf overtroffen, wat een schattige tafereeltjes, niet alleen leuk voor de Kerst, maar ook voor de winter.

Groetjes Marjanne

Tinki zei

Wie aus einem Märchenzauberland!!!!Wundervoll!!!! Nice.

Grüße Tinki

rianne atelier Koekendiefie zei

Bedankt voor je berichtje op mijn blog, maar wat heb jij ook weer fantastisch hard gewerkt om iets origineels te bedenken en dan ook nog zo mooi uit te voeren. Corina ik ben ....sprakeloos gewoon.
Liefs Rianne.

Alle mooie dingen zei

ohh wat ontzettend mooi weer.... ik moet gewoon meer tijd hebben... tjonge dit is ongelooflijk.. dat veertje van die hoed van mevrouw en dat hondje! echt super
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com/

Ascension zei

Tus personajes son absolutamente fantasticos.
Y la recreacion que has hecho me ha encantado, se ve tan Navideña, preciosa!!!!!!!!!!!!
besitos ascension

Gera zei

Hoi Corina,
Wat veel bijzondere details. Hoe langer je kijkt, hoe meer je er ontdekt! Doet me denken aan Dickens!

liefs, Gera

Mascha zei

Wauw Corina. Dit is echt heel erg mooi. Ik weet eigenlijk niet goed wat ik moet schrijven zo mooi vind ik het. Alles klopt gewoon. Een feestje om er naar te kijken.
Groetjes Mascha

Anoniem zei

Ik ben er stil van wat verschrikkelijk mooi.Wat een plezier om na te kijken.
War heb jij een talent zeg
Tini

Anoniem zei

Wat zijn ze mooi, ik zou ze zo willen maken alleen kan ik niet zo goed aan vilt komen weet de weg ook niet goed waar dat te bestellen enzo, ik hou ze in gedachten, vooral die kleine details de kraaltjes en het hele sfeertje je kan er zo kerstkaartjes van laten drukken, geweldig!!!!

Patty Biermans zei

Wat een schattig tafereeltje! Een perfect kerstsfeertje heb je gemaakt! knufzz...peebee

Ingrid zei

Wat een kunstwerken zeg! Een genot om naar te kijken , zo mooi!
groetjes Ingrid

Riet zei

Ohhh wowwww Corina,weet niet wat ik moet zeggen,zit echt met open mond te kijken.
Meis wat beeldschoon,wat schitterend,wat mooi.
ongelofelijk dat je dit kan maken.
Heb zo grote bewondering voor je.
En gelijk ben ik jaloers op je.
Geniet er maar heel erg van.

Liefs Riet.x

Gerda zei

Vind ze fantasties ga je snel mailen want deze wil ik zeker hebben.

graziella pattaro zei

sono tutte meravigliose.....Corine sei fantastica non altre parole per definire la tua bravura....SUPER COMPLIMENTI.....

Anoniem zei

Hoi Corina,

Wat zijn ze leuk zeg die kerst tafereeltje.
Echt in de Dickins steil.

Gr. Carla

linda zei

Mooi mooi en nog eens mooi. Het ziet er erg leuk uit. En wat een werk heb je gehad. Maar goed als het mooi is maakt het niet veel uit of het nu veel of weinig tijd in beslag neemt.

Groeten van Linda

Anoniem zei

Beeldschoon!! Ik krijg bijna zin in sneeuw!

Iris

Hannie zei

Hallo Corina,
Prachitg dit stel. helemaal in Charles Dickens stijl. Zo krijg je zin in Kerst en winter!
Groeten,
Hannie

Unknown zei

Super mooi allebei.
Mooi bedacht en nog mooier gemaakt.
Groetjes Brigitte

moeder zei

Dochterlief wat is het allemaal schitterend!!!Super mooi gemaakt prachtig gedaan.

Groetjes liefs je moeder.

Miriam zei

Prachtig! En wat een details, zo perfect gemaakt!
Je bent een kei!
Groetjes en gezellig weekend!

Suzan zei

Mijn complimenten!!! Wat een prachtig tafereel heb je gemaakt. Ze konden zou uit een film zijn gestapt! Groetjes van Suzan.

Antonia zei

Dit is zo supermooi Corina, echt prachtig. En dan dat hondje!!!! Dus jullie hebben ook verbouwplannen, wil je zovast veel succes toewensen! Groetjes Anja

Renske Creatief zei

Wauw wat is dit mooi om te zien! Ik hebv echt mn ogen uitgekeken.
Groetjes renske

Paulijn zei

Ik vind dit echt een heel mooi gemaakt en gezellig koppeltje! Je mag er trots op zijn!

graziella pattaro zei

questo non è solo bellissimo è super bellissimo non ho parole per complimentarmi.....auguri Buone Feste