woensdag 2 februari 2011

Hyacint tweeling!




Vinden jullie bloembolletjes in huis ook zo gezellig? Buiten is het koud en grijs maar binnen is het al een beetje lente. Hier in huis hebben ook hyacinten bollen gestaan, we genieten ervan totdat ze gaan bloeien en dan verhuizen ze naar de tuintafel. Een paar leden van het gezin krijgen hoofdpijn van de geur van de bloemen. Zo kunnen we de bloeiende hyacinten vanuit de keuken toch goed bewonderen ;-)
Vandaar kwam ik op deze hyacint tweeling,  hiervan krijgen we geen hoofdpijn ;-)
Een nieuw patroonblad met de tweeling hyacint en een bloeiende witte hyacintbol.


Het is bijna voorjaar, de eerste hyacinten bloeien binnen in de huizen van de mensen. Zo kunnen ze al vroeg genieten van deze lekker ruikende lentebode! Buiten is het nog te koud maar de eerste puntjes van de bolletjes zijn al te zien, de lente is in aantocht!



De tweeling heeft natuurlijk dezelfde kleding aan maar dan in een andere kleur. Ze hebben een organza en een rokje van stof aan versierd met kraaltjes en een blader rokje van vilt daarover heen. Een jasje van vilt met aan drie punten een hyacint bloem. Het hoedje heeft de vorm van een hyacint bloem maar dan vergroot en versierd met kraaltjes en als steeltje een stukje stokvilt.












Nog even een foto van de zijkant van het popje en haar groene vilten laarsje.


De bloembol heeft aan de onderkant worteltjes.  De hyacint bloem is even een gezellig  knipwerkje maar dan heb je ook wat ;-)


De tweeling is dol op elkaar en werken graag samen, in de winter zetten ze de bloembollen in de kas zodat ze al vroeg in het voorjaar gaan bloeien. Wij maken daar graag gebruik van en zetten de bloembollen in de winter al in huis.



Ik heb de tweeling in roze en lila gemaakt maar je kan ze natuurlijk in elke kleur maken die je zelf mooi vind! Er zijn tegenwoordig zulke mooie kleuren hyacinten te vinden, je kunt bijna niet kiezen ;-)

Je kunt het “hyacint tweeling” patroonblad bestellen door een mail naar viltcreatiescorina@gmail.com te sturen. Het patroonblad is € 4,95 excl. verzendkosten.

Fijne dag!
Hartelijke groetjes,
Corina


33 opmerkingen:

Crejanne zei

Wat een schattig patroon weer, weer wat kleur in deze grijze dagen, jij bent echt een bezige bij zeg.

Groetjes Marjanne

Chantal zei

Een prachtig stel weer Corina, en inderdaad kun je op deze manier ook binnen genieten van deze prachtige bloemen.

kralenqueen zei

Leuk zeg ! En het verhaal van hoofdpijn krijgen van de hyacint dat herken ik helemaal. Ik vind ze prachtig maar heb ze daarom nooit in me huis staan. Wij gaan voor de blauwe druifjes in pot.Fijne dag. Groetjes Rianne

vilterietje zei

prachtig, zo delicaat:)

H.T. zei

Hi,Corina:-)
What WONDERFUL IDEAS,with Hiacynt Twins and those hiacynt...all...with the onion and roots :-O It is astonishng,how creative You are!What beautiful colours-I have felt and seen Spring at once:-)
Warm Hugs-Halina-

Anoniem zei

Hallo Corina, wat weer een prachtig ontwerp. Ga zo door. Veel liefs van Sonja uit Harderwijk

Gera zei

Hoi Corina,
Je ruikt ze bijna! Ik ga voor de blauwe en de witte varianten!
Liefs, Gera

Anoniem zei

Hoi Corina,

Wauw wat een schatjes weer! Die kleuren zijn ook zo mooi bijelkaar!
En het hoedje...ook al zo mooi!

Begint te vervelen misschien,maar ik kan niks anders zeggen! Je maakt ook alleen mooie dingen!!

Liefs Thea♥

rianne atelier Koekendiefie zei

Leuk je nieuwe patroonblad. De popjes zijn al erg leuk, maar je hyacinthbol vind ik helemaal super. Mooie kleuren. Wat een gezellige tweeling.
Liefs Rianne.

Barbara Oudejans zei

Wat een mooi ontwerp weer! Ik vind de hyacint ook zo ontzettend mooi!
♥ Barbara ♥

Mascha zei

Je hebt weer een prachtig ontwerp gemaakt. Zo lief.
Groetjes Mascha

madebyme zei

Leuk! je hebt er weer flink werk van gemaakt!

Liefs Melanie
ma-de-by-me.blogspot.com

Carla zei

Wauw, wat weer een mooi ontwerp Corina! Complimenten. Groetjes Carla.

Hilda zei

Hallo Corina,
Nou je weet al wat ik er van vind. Smoorverliefd!!!
Je hbet een mail gehad, ik heb inmiddels één terug gehad en nu wachten...... en dan.................. aan de gang!!!

Ik vind het weer gaaf ontwerp, ga voorrrrrrrrrrrral zo door.

Groetjes hIlda

Corina zei

Mooi weer hoor!

jeanet zei

Wat een details ooooo prachtig! Kraaltjes aan de uiteinde van de bloempjes en die rokjes dan!!!
Ik vind de witte hyachint ook prachtig! Enne dat van die geur herken ik wel hoor! Het is inderdaad behoorlijk sterk maar ik vind het heerlijk! Groetjes Smoek

moeder. zei

Dochterlief.wat schitterend!! hoe krijg je het voor mekaar een prachtige tweeling mooie kleding
De hyacint ruikt heerlijk.

Groetjes liefs je moeder.

Unknown zei

Pracht tweeling weer.
Ze zijn super leuk en met mooie details.
Zo leuk dat je er een hyacintbol bij gemaakt hebt. Zo kun je ze in huis in een potje zetten. En ze bloeien niet uit.
Groetjes Brigitte

Gerda Hartman zei

Wat een schattige dametjes weer. Enig! Zelf vind ik ze ook niet lekker ruiken, maar deze hebben daar gelukkig geen last van (lol) en raken nooit uitgebloeid!

Muggensteekjes zei

Hoi Corina,
ik loop een beetje achter hier maar ik heb genoten van al je nieuwe creaties. Vind de hyacinttweeling ook weer zo schattig en ook het bolletje is zo knap gemaakt. Heb hier weer genoten.
Liefs, Ingrid.

Antonia zei

Wat een heerlijke tweeling, en die hyacint zo knap gemaakt! Fijn weekend gewenst Corina, groetjes Anja

angelina zei

Leuk corina!!! Dit is net wat voor mijn moeder!!! Die kan er ook niet tegen!!!

Liefs Angelina

Miriam zei

Mooie stelletje samen, ze zijn erg snoezig!
Knap gemaakt!
Groetjes, Miriam

-::Maris::- zei

wat een lieflijk duo heb je ontworpen, super!

Fijn weekend :D

Groetjes Maris

Margreet's vilt en meer zei

Wat een machtig mooi ontwerp!

Groetjes Margreet

ditjes-datjes zei

Wat een schatjes weer en net echt die hyacintbol.Erg mooi.......
Groetjes,Ingrid

Gonny zei

Hoi, Wat leuk dat je op mijn blog geweest bent.
Wat een schitterende creaties maak je.
Je hebt er nog een volger bij.
Groetjes, Gonny

Marijke van Ooijen zei

Meis wat een heerlijke post..zo over het voorjaar.
En dan je beeldschone tweeling in die snoeperige kleding...prachtig!

Liefs,

Marijke

Splashes of Pink and Mint zei

Zoals we inmiddels van je gewend zijn, is het weer een prachtig stel geworden, zo vol met lieve details! En dat bolletje erbij... geweldig!
Nog een fijne zondag!

carolineseigenwijs zei

Wat heb je het weer mooi gemaakt. Het lijkt wel of het je komt aanwaaien :-))
groetjesss

Duendes zei

hello friend,
a blessed weekend for you.
big hugs

Anoniem zei

Hoi Corina, ik ben even langs geweest op je blog en heb alles bewonderd wat je zoal maakt.
Ook Roos en Romy zijn leuke poppen.

Gr. Carla

linda zei

Ik zag dat je op mijn blog bent geweest. Leuk dat je gaat volgen. Ik ga je ook volgen hoor wat een leuke poppen maak je.

Groeten van Linda