woensdag 11 augustus 2010

Nieuwe patroonbladen!


"Pompoen dametjes"

De pompoen dametjes zijn vroeg opgestaan om de mooiste pompoenen te oogsten in de pompoen tuin. De dametjes gaan daarna naar de markt om ze te verkopen aan iedereen die wil genieten van deze prachtige kleurrijke pompoenen.


De ”Pompoen dametjes” is één van de twee nieuwe patroonbladen die ik heb gemaakt. Ik ben zelf dol op pompoenen in en om het huis, zeker met dit herfstige weer van de afgelopen dagen. Ze staan zo gezellig in de tuin en in huis, gewoon op de vensterbank of opgemaakt met bloemen in een bloemstuk.


De dametjes hebben een pompoenhoedje op en hebben een rokje van oranje organza en een herfstbruine stof. De rokjes zijn versierd met een organza lintje en kraaltjes.
Ik heb pas een boogjes schaar gekocht en heb die in dit patroon dan ook gelijk uitgeprobeerd. Het geeft echt een leuk effect vind ik.
Je kunt net zoveel pompoenen maken als je wilt, op een dienblad met “echte” pompoenen erbij zullen ze erg mooi staan.





"Herfst krans"

Het pompoen feetje en de eikel ventjes zitten op de herfst krans te kijken naar al het moois om hun heen. Het is elk jaar weer spannend of ze het bos op tijd versierd krijgen voor het herfst feest, deze krans is in ieder geval alvast klaar!



De Herfstkrans is het tweede patroonblad dat ik heb gemaakt.
Deze krans vind ik zelf erg leuk, ook om te maken trouwens ;-)! De krans is versierd met pompoenen en eikels met eiken blaadjes. Op de krans zit het “pompoenfeetje” en haar vriendjes de “eikelventjes”. Het feetje heeft een pompoenhoedje op en de eikelventjes hebben een echt eikeldopje als hoedje. De ventjes hebben een rond eikelbuikje. Samen zitten ze gezellig in de krans, ik ben dol op deze mooie herfst kleuren!


De pompoenen en eikeltjes moeten zelf gevild worden. Ze zijn gemaakt van wolvlies, dat is heerlijk materiaal om mee te werken. Het is makkelijker dan je misschien denkt, als je vilt kralen kunt maken dan kan je dit ook. Het is erg leuk om te doen, ook samen met kinderen!


De kleertjes voor het feetje heb ik ook zelf gevild met wat oranje zijdelont erbij omdat dat zo mooi bij de pompoenen kleurde maar dat hoeft niet. Je kunt de kleertjes ook van pompoen sprookjesvilt maken als je liever geen lapje wilt vilten.



Je kunt het patroonbladen bestellen door een mail  naar viltcreatiescorina@gmail.com te sturen.

De pompoendametjes zijn €4.95 per stuk, de Herfstkrans €5,95 excl. verzendkosten

Ik heb hier nog geen pompoenen te koop gezien, nog maar even genieten van de zomer, het is tenslotte nog lang g
een herfst!


Fijne dag!
Groetjes,
Corina

39 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat mooi weer Corina. Ik kijk elke keer weer mijn ogen uit. Kleurtjes om helemaal blij van te worden zeg. Ik ben namelijk gek op de herfst en winter en kan niet wachten tot het zover is.
Ik heb eigenlijk een vraagje waar jij al die mooie kleurtjes bijenwas koopt voor de schoentjes van je popjes.
m.vr.gr.
Connie

Corina zei

Hallo Connie, Dank je wel!
Ik koop de was meestal bij Atelier Sari of in een klein ateliertje in de buurt.
Groetjes Corina

Gerda Hartman zei

Ooooooooooooooh wat geweldig mooi weer. De herfst mijn lievelingsjaargetijde, voor mij dus een schot in de roos! Ga je gelijk mailen (lol).

Anoniem zei

Hoi Corina,

Wat een schatjes zijn het !!! Wauw!
Ze zijn ook niet zo stijf vind ik,die ontwerpen van jou zijn toch anders!! Mooier bedoel ik!!

Ook de krans is prachtig.....krijg meteen zin om een echte herfstkrans te maken!!Maar je hebt gelijk, het is nog lang geen herfst!!

Hopen we, he!!!

Je hebt weer ontzettend leuke dingen afgeleverd, mijn compliment!!!

Lieve groetjes Thea

Corina zei

Oh Corina, wat zijn ze weer mooi! Zo zorgvuldig bij elkaar gezocht, mooie mix van materialen, mooie combinatie van kleuren. Heel mooi!

Kom Achterom zei

Ha Corina OOh jij ook al in de stemming!! Ik ook hoor!! en je eikelventjes Ze zijn geweldig!!! hiii
Ik heb hier net een hele bos zonnebloemen staan heerlijk die warme kleuren weer
Mijn jachtkussens al weer stiekem naar beneden gehaald. Want zo langzamerhand begint bij mij het weer te kriebelen naar de herftinrichting mijn favoriete jaargetijde
Ben net al amerikaanse eikels gaan zoeken die liggen nu al weer op de grond vroeg Hé .
Nou nu wel weer even genoeg geherfst nu even zomers buiten een kop koffie drinken.
fijne avond
Yolanda

paula zei

het ziet er alweeeer fantastisch uit ook die pompenhoedjes
Ik vind het zo knap van je en jij vindt het misschien niet moeilijk dat vilten maar het lijkt mij echt niet makkelijk.
Complimenten hoor
groetjes Paula

Bonjade zei

Ik proef hier langzaam aan de herfst al bij je in de lucht.....
Mooi zijn ze zeg...en die pompoentjes erbij....
echt lief!!!
Fijne avond

-::Maris::- zei

Ohh wat een mooie creaties heb je bedacht, ben vooral weg van je krans, super!!!! Van welke technieken maak je gebruik om deze krans te maken??

Groetjes Maris

-::Maris::- zei

Ps. ik heb al wel de eerste kalebassen gezien!!

Splashes of Pink and Mint zei

WAUW.... je hebt jezelf weer overtroffen hoor! Geweldig! Je dametjes zijn super, en je krans echt helemaal te gek! Dikke pluim! De kleuren spatten gewoon van m'n scherm af! Alhoewel ik hoop op nog een beetje nazomer, begint de herfst nu al wel een beetje te kriebelen hoor!

angelina zei

jeetje corina.... ik krijg zo helemaal zin in de herfst... ze zij geweldig... ik ga je mailen hoor!!!!

liefs angelina

Carla zei

Oooooooh Corina wat mooi weer! Hele grote complimenten. Prachtige kleuren en mooie creaties. Ik ga je mailen!
Groetjes Carla.

Nonnelien zei

ooohhhh!!! ze zijn prachtig!!!!Wat mooi en die kleuren helemaal goed!!!

ditjes-datjes zei

Hoi Corina,
Wat mooi gemaakt en ook ik ben helemaal weg van je krans.Vind je hoedjes ook erggg leuk verzonnen en zo netjes allemaal,kortom helemaal top,complimenten.
Ga ze nog en keer goed bekijken...
Groetjes,Ingrid

vilterietje zei

Ha Corina! Ik hou niet van de herfst, maar als ik naar je krans en feetjes kijk, begin ik toch langzaam een beetje zin erin te krijgen!
Prachtig werk!
Groetjes en tot....
Riet

Unknown zei

Wauw wat zijn ze weer super.
Echt weer heel mooi gedaan. Prechtig al die details. Ik vind het zo mega knap dat je het allemaal elke keer weer voor elkaar krijgt.
Zo begin ik toch een beetje lol te krijgen in de Herfst. Hoewel ik er nog lang niet aan toe ben.
Groetjes Brigitte

Sofipinta zei

Olá corina! Ficaram lindas. Parabéns

csutkailda zei

Corina, rendkívül bájosak a teremtményeid! :))
Mosollyal:Ilda

Anoniem zei

Hi Corina,
Ik ben onder de indruk van je herfst krans :)De kleuren lopen zo mooi in elkaar over....
Leuk om deze blog te ontdekken en dankjewel voor het volgen van mijn blog!

jeanet zei

Iieieieiei!! Ik weet niet wat ik moet zeggen! Zo mooi! De pompoenen zijn zooooo gezellig! En dan die eikelmannnetjes! Je hebt jezelf overtroffen! Ik vind de herfst ook zo super en dan met deze kleuren en patronen kan ´t niet meer stuk!Groetjes Smoek

Duendes zei

Ohhhhhhh I love all the color, the pumpkins, the garland, everything is fantastic.big hugs

Barbara Oudejans zei

Wat heb je toch altijd weer een prachtige creaties op je weblog! Erg mooi, de kleuren, de details, het verhaal erachter. Ja, je bent een echte ontwerpster, hoor! Loopt het een beetje met de verkoop van patronen? Lieve groetjes, Barbara

Zwergenwelt zei

Ach sind die alle so schön, liebe Corina, wunderschön - ich bin sehr begeistert!!!
So liebe Gesichter haben sie!! Und die Hüte sind auch so schön,- Kürbisse, was für eine tolle Idee!
Liebe Grüße, cornelia

vrouw Hommel zei

Geweldig weer, zo mooi tot in de kleinste details. Ik heb je al gemaild om ze te bestellen.
groet Karin

Brechtje zei

Die jasjes Corina, zijn zo schattig! Ik bewonder je echt. Je maakt zulke mooie dingen! Complimenten!

Marijke van Ooijen zei

Hay meis,

Wat is dit toch weer ontzettend mooi geworden.
De kleur, het ontwerp de snoezige popjes.
Alles klopt en is in harmonie met elkaar.
En die krans ik het helemaal geweldig...wauw...meis wat kan jij er wat van.
Ik maak een diepe buiging voor je!

Liefs,
Marijke

Unknown zei

I'm so amazed by the thing you do...they are out of this world! So stunning! It must take ages to make such lovely felted pieces! I adore autumn(and winter!)...and these dolls are just made for me ;O))

Anoniem zei

Ik ben er stil van, wat mooi.
Tini

Esther zei

Wauw Corina wat geweldig weer, super mooi, fijn weekend groetjes Esther.

Emma zei

Hoi Corina,

Wat heb je er toch weer iets moois van gemaakt! Atlijd zo mooi afgewerkt en gedetailleerd. Het is altijd een feestje om jouw blog te bezoeken :). groetjes Emma

Whimcees zei

Hello!

What a wonderful project! I love the little people in their autumn finery and the wreath is gorgeous!

Wishing you a great week ahead!

Hugs,

Barbara Diane

moeder zei

Dochterlief het is weer prachtig de popjes de kleding super!! de krans heel mooi de eikel- jongetjes staan er prachtig op.groetjes liefs
je moeder.

Hilda zei

Wauw, wat heb je weer 2 gave patroonbladeren uitgebracht. Tsja en met pompoenen heb je mij sowieso te pakken, want dat is mijn lievelingstijd!!!!!!

Groetjes Hilda

Dieneke Nagtegaal zei

Je patronen zijn bewonderd door de Tutten..
Ik ben begonnen met de Pompoen dametjes.
Gek hoor, je maakt twee hoofdjes op dezelfde manier, maar ze lijken niet op elkaar.
Ach, zo is het ook in het echte leven :-)

rianne atelier Koekendiefie zei

Een tijdje niet geweest en dan kijk ik mijn ogen uit. Corina wat een prachtig ontwerp is dit weer.Allebei zijn ze plaatjes. Lieve groetjes Rianne.

Anoniem zei

wat een prachtige creaties...echt geweldig
een hartelijke groet van Nel

Sylvie zei

Wat is dat buitengewoon prachtig! Wat een plezier om naar te kijken, een mens komt ogen te kort!

Kimara zei

This is beautiful. I'll be linking to it on WeeFolkArt.com's Facebook page. Lovely :)