maandag 19 april 2010

Bloesem maan!


Eindelijk weer eens een blogje van mijn kant, ik heb de ‘maan’ veranderd in de bloesem maan, de bloesemfee en de bloesemdans staan erin. Ik heb nog wat extra bloesems gemaakt in verschillende grote en die op de ‘maan’ vastgezet.
Op de sidetable staat aan de andere kant de bloesemboom en het sneeuwklokfeetje in het midden met nog wat andere sneeuwklokjes. Een heerlijk lente tafel!


Wat een heerlijk weer van het weekend, hebben jullie er ook zo van genoten?
Wij in ieder geval wel, vrijdag heb ik met de hoge druk spuit de tegels van de achtertuin schoongemaakt. Het knapt altijd weer zo lekker op en dan kan ik ook weer rustig buiten zitten…
Zaterdagochtend hier en daar de snoeischaar erin gezet, onkruid gewied en genoten van alles wat weer opkomt en gaat bloeien.
De gebroken hartjes wit en roze staan al voorzichtig in bloei. De witte is al verder dan de roze, zulke mooie bloemen vind ik dat.
De sprietjes van de lelietjes van dalen komen ook overal weer op, ook op plekken waar ze niet horen te zijn ;-). Na de bloei maar verzetten, je kan zelfs de bloemknoppen al aan de sprietjes zien zitten.
Ik kan me soms zo verwonderen om al die planten die na hun winterslaap weer boven de grond komen en sommige in een rap tempo, je ziet ze bijna groeien…


Zaterdag middag zijn we naar de ‘Sound of Music’ geweest, echt zo prachtig ontroerend mooi, we hadden 4 kaarten gewonnen en hebben dubbel genoten!
Voor de rest hebben we lekker genoten van het zonnetje en zondag zelfs gebarbequed voor het eerst dit jaar, heerlijk!

Ik heb weinig gehandwerkt dit weekend, wel twee skeletje gemaakt voor de lentekar alle onderdelen uitgeknipt, vandaag mag ik er mee verder.
De dagen gaan toch wel anders zo met Sabina thuis, gezellig maar er komt weinig uit mijn handen. Het gaat overigens goed met haar, vanmiddag gaat het gips er weer af en worden de hechtingen verwijderend.
De chirurg komt het even bekijken en daarna weer voor 4 weken gips.

De zon schijnt lekker vandaag!
Fijne dag!
Groetjes,
Corina

16 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Corina,

Die witte hartjes zijn toch wel mooi. Die van ons is gesneuveld, jammer.
En de rode zijn nog niet zo ver als bij jullie.

Je tafel ziet er weer gezellig uit zo!!

Fijn dat het met Sabina zo goed gaat!En idd, je krijgt natuurlijk veel minder gedaan!! maar wel gezellig, toch?

En zon, nu al?? Hier is het nog grijs en bewolkt! Niks geen zonnetje te zien.

Fijne dag, groetjes Thea

Roos zei

Jeetje wat een prachtige bloesem maan, hoe krijg je het voor elkaar is wat ik mij steeds afvraag als ik al die mooie dingetjes bekijk die je maakt. De tuinfoto's zijn ook erg mooi, fijn hè dat alles weer in bloei begint te komen.
Nog veel sterkte met je dochter!

Gera zei

echt voorjaar op je sidetable en buiten!
Mooi!

groetjes, Gera

rianne atelier Koekendiefie zei

Mooi is je bloesemmaan, maar ja wat wil je met zulke mooie popjes. Fijn dat het met Sabina beter gaat. Groetjes Rianne.

Mascha zei

Je bloesemmaan is mooi geworden. Echt Lente. wij hebben het afgelopen weekend ook heerlijk in de tuin gezeten. Nu is het maar fris buiten.
Groetjes Mascha

Esther zei

Super je bloesemmaan en je tuin ziet er ook mooi uit, ik verbaas me ook altijd hoe alles na de winter weer opkomt.Fijn dat het met Sabine goed gaat en toch wel gezellig dat ze thuis is en een moeder die voor haar zorgt. groetjes Esther.

Miriam zei

Mooie lentetafel! Gezellig! En ja, wij hebben zeker ook genoten van het mooie weer en wat er in de tuin gebeurd met al het groen, heerlijk de lente!
Groetjes, Miriam

Ingrid. zei

Wat maak je het toch altijd mooi ; echt prachtig zo bij elkaar ! En die boom ; wat een werk maar erg mooi !
Groetjes van Ingrid.

-::Maris::- zei

Wat een mooi tafereel als je alles bij elkaar ziet, super!!

Fijn dat het goed gaat met Sabina!

Fijne dag, groetjes Maris

~*~ saskia ~*~ zei

O zo vrolijk, Corina. Een mooi en gezellig tafereel, de lente is ook buiten volop losgebarsten, he,?

Een fijne maandag! x

Marijke van Ooijen zei

Hay Corina,

Meis wat heb je weer een gewedig lentetafereel gemaakt...zo mooi!
De lentefoto's zijn zo schattig..heerlijk het is echt Lente!

Liefs,
Marijkexx

poppenatelierkris zei

Corina het ziet er weer geweldig uit. Erg mooi en gezellig. Ik vind het zo knap dat je de popjes zelf heb ontworpen. groetjes kris

Carla zei

Wat een voorjaarssfeer Corina, zowel binnen als buiten. Erg mooi!!
Groetjes Carla.

Unknown zei

Mooi gemaakt weer hoor.
Zo knap dat je er elke keer weer iets byzonders van maakt.
Fijn dat het met je dochter beter gaat.
Groetjes Brigitte

Gerda Hartman zei

Wat een prachtig tafereeltje. Hoop toch zo nog eens de halve maan te bemachtigen.

Aritha Vermeulen zei

Mooie witte bloemetjes en een prachtige bloesem-maan.