woensdag 10 november 2010

Kerst engeltjes!


Het kleine engeltje houdt haar triangel stevig in haar handjes vast. Haar grote droom is uitgekomen, ze mag meespelen in het school orkest.
De hele week heeft ze hard geoefend en nu is het eindelijk zover, ze kan haast niet wachten en huppelt vrolijk naast haar moeder mee naar het kerst concert.


Engeltjes horen bij de kerst tijd, op de kleuterschool (lang geleden) heb ik zelf ooit voor kerstengel gespeeld, in een wit overhemd versierd met goudband, ik vond het zo spannend! Met een instrument, alleen weet ik niet meer of het belletjes waren of een triangel ;-)!
Van deze lieve Kerst engeltje heb ik een patroonblad gemaakt, de laatste voor de kerst.


Het grote engeltje heeft een rok en blouse aan van roomwitte stof, daarover heen een rok met geborduurde stipjes. (de stipjes stof kun je er eventueel bij bestellen)
De stipjes rok valt open aan de voorkant en is op de zoom en zijkanten versierd met parelkraaltjes. Haar hesje is aan de onderkant en aan de mouwtjes stervormig, aan iedere punt van de ster is een zilver kraaltje genaaid. Ze heeft wit vilten vleugels met zilver angelwire er overheen. Blonde krullen en een kroontje op haar hoofd!


Het kleine engeltje heeft ook een roomwitte rok aan met daaroverheen de stipjes rok maar deze is helemaal gesloten. Op de zoom zijn parelkraaltjes genaaid. Ze heeft een stervormig jasje aan met aan iedere sterpunt een zilver kraaltje, het jasje is rijkelijk versierd met pareltjes.
Vleugels en kroontje net als haar moeder ;-).



Maar nu komt het…in haar hand heeft ze een triangel, deze zit bij het patroonblad zolang de voorraad strekt. De triangel is gemaakt door manlief van zilverdraad, is hij geen schat!!



Moeder knuffelt haar dochter nog een keer en wenst haar succes met haar eerste kerst concert!



Je kunt het patroonblad bestellen door een mail naar viltcreatiescorina@gmail.com te sturen.
Het patroonblad is € 4.95 excl. verzendkosten. 

Fijne dag!
Groetjes,
Corina


29 opmerkingen:

Unknown zei

Zo knap weer een mooi patroonblad. Je gaat als een trein zo snel.
Super schattig zijn ze de kerstengeltjes.
Groetjes en een fijne dag Brigitte

Gerda Hartman zei

Ze zijn weer super schattig. Heel erg mooi en sfeervol.

Barnyard Country Gifts zei

Je kerstengeltjes zijn schattig geworden. Ook nog even een beetje teruggekeken bij je. Wat ben jij super actief bezig.
Lieve groet, Annemieke

Aritha Vermeulen zei

Schattig! Hoe krijg je het voor elkaar.

ditjes-datjes zei

Wat een schatjes weer,erggggg mooi.
Groetjes,Ingrid

Corina zei

Ook deze is weer een hele mooie!

Chantal zei

Corina, prachtig zijn ze geworden! En de triangel, manlief is er maar druk mee geweest. Echt heel erg mooi. Jammer dat ik de engelen van P&P nog heb liggen. Anders waren deze zeker in mijn huis gekomen.

Lieve groetjes, Chantal

Esther zei

Wauw Corina, SUPER lief. Wat een creativiteit zeg ,Groetjes Esther.

Gerda zei

Hoi Corina

Vind het weer een erg leuk tafereel ga je gelijk even een mail sturen.

Groetjes gerda

moeder zei

Dochterlief waanzinnig mooi hoe krijg je het
verzonnen en uitgewerkt, ze zijn beeldschoon
ze zijn schattig om te zien.

hartelijke groetjes liefs je moeder.

Alle mooie dingen zei

wat ontzettend mooi
en zo jammer dat ik onthand ben
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

susie zei

Corina wat zijn jouw engeltjes weer PRACHTIG !!!
Hoe doe je het toch telkens weer en altijd zo perfect afgewerkt .. mijn hoed af voor jou hoor. Schitterend werk !!

nog een fijne dag , Susie

Mascha zei

Wat lief!!!
Groetjes Mascha

Margreet's vilt en meer zei

Prachtig!

vilterietje zei

Wat een schatjes! het is net of ik het triangeltje kan horen: ting!
lieve groet en tot...riet:)

Miriam zei

Mooi Corina, ze stralen zoveel moois uit!
Mooie details ook weer en een compliment voor je man die ook erg zijn best heeft gedaan!
Groetjes, Miriam

Lia zei

Ze zijn prachtig! Wat kan je dit toch goed.

Groetjes,
Lia

Barbara Oudejans zei

Mooi zijn ze, hoor! Groetjes, Barbara

Jeanine zei

Prachtig zijn ze! Wat een mooie moeder en dochter! Ik krijg helemaal zin in de kerst, het liefst, een witte.. :D

Groet Jeanine.

rianne atelier Koekendiefie zei

Wat een lieve engeltjes. Daar hou ik wel van. Het verhaal is ook erg leuk om te lezen. Zo worden de engelen net echt he? Corina mijn complimenten hoor. Liefs Rianne.

Carla zei

Wat zijn het schatjes geworden Corina, echte beauty's!!!
Liefs Carla.

Liane zei

Ooooo, moooooiiii !!!! Ik hoopte stiekem al een beetje, dat je een keer engeltjes zou ontwerpen en kijk, ik word op mijn wenken bediend ! Ik ga je zo even mailen.....;)

Groetjes Liane

Muggensteekjes zei

Hoi Corina,
aaah wat zijn ze mooi,zo knap gemaakt ook en manlief ook aan het werk gezet...super hoor!
Heerlijk om hier al een beetje in kerstsfeer te zijn.
Lieve groetjes, Ingrid.

Splashes of Pink and Mint zei

Ook dit is echt weer een juweeltje! Zo mooi al die details, ben verliefd op de kraaltjes langs de rokjes, dat maakt het helemaal áf!

angelina zei

Ohw... Wauw zeg... Wat heb je weer ongelovelijk goed je best gedaan!!! En je man ook natuurlijk!
Heel mooi...

Liefs Angelina

marian zei

Weer een prachtig patroonblad heb je gemaakt.

Groetjes,

Marian

Marijke van Ooijen zei

Wat een beeldschone snoesjes zijn dit weer!!

Groetjes,
Marijke

Duendes zei

dear sweet friend a Sunday magic for you. accumulations of kisses

Hilda zei

Oooooooooooooooooooo Corina, wat zijn je Engeltjes gaaaaaaaaaaaaaaaf!!!!!! Ooooo ik ben verliefd, prachtig!!!!!

Groetjes hilda