donderdag 18 oktober 2018

Nieuw patroon Kerstster vrienden


Het is alweer een tijdje geleden dat er nieuwe ontwerpen van mij zijn uitgekomen. Maar hier is er dan in ieder geval weer een. De tweede is in de maak maar dat duurt nog een goede week voordat die klaar is.

Kerstster vrienden heet dit patroon, er zijn al meerdere patronen van de vrienden uitgekomen. Zelf vind ik het een leuk maat pop om te maken en neer te zetten op een dienblaadje met mos.




Deze twee kleine bloemen vrienden zijn gekleed in kerstster kleding.
mooi rood sprookjesvilt heb ik daarvoor gebruikt. De vrienden zien er op hun kerst best uit. 




Naast de vrienden staan twee takken van een kerstster. je kan er ook meerdere maken en ze aan elkaar naaien zodat je een echt kerstster plant krijgt. 
De takjes los zijn ook heel leuk om cadeau te geven of om op een cadeautje te doen. Je kunt ze ook in een vaasje zetten en zelfs als corsage zijn ze leuk!


Tot nu toe zit er bij het patroon van de bloemen vrienden  een beestje. Dit keer heb ik gekozen voor een speelgoed eendje op rode houten wieltjes. Deze leukerd heb ik al eens gebruikt in een patroon  maar die was een stuk groter dan deze. Hij kleurde er ook zo mooi bij :)



De hoedjes van de kerstster vrienden zijn in de vorm van een kerstster gemaakt. Het meisje heeft een organza rokje aan met daarover heen een kerstster rokje  versierd met kraaltjes!

Ik heb voor rood sprookjesvilt gekozen maar er zijn meerdere kleuren kerststerren. Dat is zo leuk met een patroon. Je kunt zelf de kleur bepalen van de kerstster vrienden die je leuk vind! 



Kerststerren zijn planten die echt bij de Kerst horen echt vind ik.

Deze kerstster vrienden zijn het daar natuurlijk helemaal mee eens! Met hun rode sprookjes vilten kerstster hoed op zijn ze er helemaal klaar voor. Het jongetjes heeft zijn kleine speelgoed eendje ook gezellig meegenomen. Een paar takken van een kerstster staan naast de vrienden zodat ze mooi samen op de foto kunnen voor de eerste Kerst foto!

Je kunt het patroon : de "Kerstster vrienden" bestellen door een mail naar Viltcreatiescorina@gmail.com te sturen. Het patroon kost   4,95 p/st. excl. verzendkosten.

Fijne dag!
Hartelijke groetjes,
Corina






.


Geen opmerkingen: